• 0

Wel of niet in loondienst blijven

Beste lezer,

Ik krijg de gelegenheid om 15% van de aandelen te kopen van mijn werkgever 85/15, dit betekend een minderheidsbelang.

Nu zit ik uitterraard in loondienst, de werkzaamheden blijven het zelfde hier aan zal niets veranderen.

Wat wil en moet van de belastingdienst:

Wel of niet in loondienst blijven

Ga ik als DGA van mijn beheerbv zelf loonheffing betalen en de werkmaatschappij de andere sociale lasten

Ik financier zelf de helft van de aankoop de andere helft via mijn werkgever

Kan iemand mij helpen de juiste keuze te maken, wat mag en moet dus van de belastingdienst.

In afwachting van jullie reactie.

Groet,

Theo

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43983-wel-of-niet-in-loondienst-blijven/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Vraag je eerst af wat jij met 15% van de aandelen gaat doen / wilt doen. Dit is een minderheidsaandeel dus feitelijk heb je op aandeelhoudersniveau niet veel (en misschien wel niets) in de melk te brokkelen. Als het de bedoeling is dat je op die 15% blijft staan dan kun je je afvragen of dit een zinvolle stap is.

Is het de bedoeling om op termijn meerderheidsaandeelhouder te worden, dus het pakket uit te breiden? Dan kan dit een mooie eerste stap zijn. Maar leg dan wel het vervolgtraject vast zodat helder wordt dat jij op termijn nog meer aandelen gaat overnemen die leiden tot een meerderheid van de aandelen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar