• 0

goede verdeelsleutel

Beste allemaal,

 

Ben bezig een aantal verschillende kleinschalige ondernemingen op te starten. Een aantal zodat ik als het één niet voldoende loopt terug kan vallen op iets anders. Het zijn ook seizoen gebonden ondernemingen, zodat ik meer werk voor het één in de winter zou hebben en in de zomer voor het ander. Het geen waar ik meer aandacht voor in de lente en zomer zal gaan hebben is het verdelen van een zomers drankje wat door een klein Nederlands bedrijfje wordt geproduceerd en verkocht. Nu wil ik hun product in België meer onder de aandacht brengen, aangezien zij zelf hier de tijd niet voor hebben en ik hier woon. Nu kan je hun product heel gemakkelijk direct bestellen en is het in de Benelux binnen 24uur al geleverd. Ik zou graag als verdeler van hun product de exclusiviteit hebben voor in ieder geval België en misschien ook Luxemburg. Nou zie ik niet zelf meteen de beste oplossing om op commissie basis dit product in België te gaan verkopen. Het meest makkelijk zou natuurlijk zijn dat ik nieuwe klanten in België voor het drankje ga vinden en deze klanten weer rechtstreeks in Nederland laat bestellen. Maar hoe heb ik dan de controle dus commissie over de verkopen? Bestaan hier goede constructies voor, dat een klant dus wel rechtstreeks bij producent besteld, maar dat een verdeler die de klanten heeft gevonden wel overzicht houdt op wat zij bestellen?

 

Neem aan dat dit toch mogelijk moet zijn, alle ideeën zijn welkom!

 

Alvast bedankt,

Sjoerd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Goede middag Sjoerd.

 

Zover ik weet is er geen waterdicht, kan en klaar, systeem hiervoor.

 

Wel is het natuurlijk mogelijk om met de verkopende partij overeen te komen dat de omzet van de door jou aangebrachte klanten in de administratie herkenbaar wordt gemaakt.

In de administratie kunnen dan de omzetten van deze klanten zichtbaar gemaakt worden.

 

Succes.

Jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.