• 0

startend ondernemer of toch niet? na ruim 2 jaar i. uit overige w.

Hallo Higherlevel,

 

Op dit moment ben ik bezig met de boekhouding en zit met de volgende vraag.

 

Ben ik voor de belastingdienst een startende ondernemer of niet?

 

Mijn situatie: Eigen ondernemer sinds december 2010. Tot die tijd weinig gewerkt en steeds als inkomsten uit overige werkzaamheden aangemerkt door de belastingdienst. Nu 2013 kom ik zeker aan de uren criteria. De ondernemersaftrek kan ik gebruiken als ik wil. Ben ik nu voor het eerste jaar een startend ondernemer?

 

Bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de respons Erik vd Weerdhof.

 

Kon er ook geen gebruik van maken. Ik werd aangemerkt als inkomsten uit overige werkzaamheden door de belastingdienst. Dan heb je geen recht op deze aftrekposten.

 

Iemand anders nog een toevoeging?

 

Bedankt

 

Edit: krijg het linkje niet geopend. Heb je de volledige link voor me? Plak hem zelf wel in me adresbalk. Thanxs

Link naar reactie
  • 0

Dit is de volledige url van de link die Erik vd Weerdhof je stuurde: ingekorte link

Op deze pagina worden de voorwaarden uitgelegd waar je aan moet voldoen om aanspraak te maken op startersaftrek.

Ik heb weinig toe te voegen aan zijn antwoord. In de situatie die je beschrijft, heb je over 2013 inderdaad recht op startersaftrek.

 

Als je weer wordt uitgenodigd voor een aangifte voor particulieren, kun je wel verzoeken om alsnog een winstaangifte in te dienen. Op onze site vind je een overzicht van de factoren waar we op letten bij de beoordeling of je voor de inkomstenbelasting ondernemer bent: ingekorte link

 

Met vriendelijke groet,

 

Stan

Webcareteam Belastingdienst

 

 

[Mod edit: links ingekort ivm forum layout]

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.