• 0

Hoe zou een model als moneymiljonair in België werken?

Ik vroeg mij al een tijdje af hoe precies een bedrijfsmodel als moneymiljonair in België belast zou worden en boekhoudkundig in zijn werk zou gaan.

Je toont advertenties waarvoor je wordt uitbetaald wat duidelijk de inkomsten zijn, en waar je dus ook op belast zal worden.

 

Als je dan een deel van het inkomen doorstort naar de eindgebruiker als 'uitbetaling', is dit dan in te schrijven als een kost o.i.d.?

 

Ik heb enkel ervaring met een klassieke webshop waar je werkelijke goederen aan en verkoopt, waar dus de kosten dingen zijn die je aankoopt en de inkomsten komen uit spullen die worden verkocht.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is geen enkel verschil tussen België en Nederland boekhoudkundig gezien.

Je klanten dienen hun inkomsten te boeken, btw af te dragen en naar gelang de bedrijfsvorm ook sociale bijdragen te betalen.

 

Ik ken het model niet maar je dient wel eerst na te kijken ofdat je praktijken wel wettelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Die particulieren zullen een kwitantie moeten uitschrijven die je verwerkt in je boekhouding.

Misschien eens een Belgische boekhouder contacteren hierover?

 

Daarnaast is het online bijverdienen als particulier en vervolgens niets aangeven, een spelletje uit het verleden.

De belastingdiensten hebben ondertussen leuke speeltjes waarmee ze deze zaakjes kunnen opsporen.

 

Voor een paar tientjes diensten verlenen die je vervolgens moet aangeven in je belastingen, is niet interessant.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.