• 0

nogmaals kasrondje

Ik heb gezocht naar de kasronde thread, maar kan deze niet vinden. Is deze misschien verwijderd? Ik heb namelijk een vraag over deze constructie.

Samen met 2 kameraden gaan we 3 BV's oprichten. 2 personal holdings (management fees), voor oa mijzelf en 1 werkmaatschappij. 1 kameraad heeft reeds een BV.

Nu willen we dus het kasrondje gaan toepassen. We leggen 6000 de man in wat uiteindelijk in de werkmaatschappij blijft zitten. Mijn vraag gaat nu over de aansprakelijkheid als ik persoonlijk (het geld gaat eerst gebruikt worden om mijn BV op te richten) loop te slapen. Ik bedoel dan in de zin van 'ik krijg schuldeisers over de vloer'. Ik heb die 18000 niet meer dus lijkt me dat de BV van mijn kameraad (waar het geld heen is gegaan) dit geld terug moet storten, waardoor hij dus in 'geldproblemen zit'. Dit moet dus weer uit de werkmaatschappij komen, waardoor zijn kas niet meer klopt? immers, waar moet deze het geld vandaan halen mochten er daar schuldeisers komen.

Misschien dat ik een veronderstelling maak die helemaal niet klopt in mijn redenatie. Hopelijk kan iemand mij dit duidelijk maken.

Alvast bedankt.

www.devinition.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.