• 0

bijtelling youngtimer over gedeelte jaar

Hallo, mijn naam is Geert en zoek al een poosje naar het antwoord op de volgende vraag.

Ik ben voornemens een youngtimer aan te schaffen. Ik weet dat de leeftijdsgrens 15 jaar is. Wat als je nu per 1 jan een auto van 14 jaar en 11 maanden koopt die per 1 febr 15 jaar wordt.

Betaal je dan 1 maand bijtelling van 25% over cataloguswaarde en 11 maanden 35% over de dagwaarde of gewoon het hele jaar de volle mep, dus het gehele jaar de bijtelling over de cataloguswaarde. Ik heb al veel gezocht op bijtelling en youngtimers maar heb dit nog niet kunnen vinden.

Op de site van de belastingdienst wordt ik hier naar toe verwezen, is er iemand die het antwoordt weet of dit al eerder bij de hand heeft gehad?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Groet!

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoi gheert01,

Volgens mij staat het hier, bij de aangifte IB belasting:

Personen- of bestelauto's die ouder zijn dan 15 jaar

Is uw (bestel)auto ouder dan 15 jaar? Dan is de bijtelling minimaal 35% van de waarde in het economische verkeer in 2012. U doet dit vanaf het moment dat de auto ouder is dan 15 jaar. Als de auto bijvoorbeeld op 1 mei 2012 15 jaar oud is geworden, gaat u de eerste 4 maanden van 2012 uit van de catalogusprijs. De overige maanden gaat u uit van de waarde in het economische verkeer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar