• 0

Zakenpartner betaalt mijn deel van verkoopsom niet aan mij uit

Beste HLers,

 

Ik zit met het volgende probleem. Ik en mijn zakenpartner waren een BVBA gestart maar na een tijdje liep het niet zo goed, dus hadden we de BVBA verkocht. Nu is het zo dat toen wij het bedrijf verkocht hadden, hij midden in een echtscheiding zat en na het verkoop een tijdje naar Thailand wilde gaan. Dat waren allemaal prive zaken van hem vond ik dus heb ik er weinig mee bemoeit. Omdat hij de koper had gevonden heb ik uit gemak het gehele verkoopproces aan hem overgelaten. Ik heb dus nooit de koper ontmoet. Hij woont namelijk gewoon in Belgie en ik in Nederland. Voor mij was dat niet zo gemakkelijk om steeds op en neer te reizen voor het verkoopproces.

 

Het bedrijf werd officieel overgenomen eind mei. Maar toen bleef er maar smoesjes komen voor uitstel van betaling. Eerst geloofde ik hem en heb ik het toen gewoon afgewacht. In september begon ik het heel erg vreemd te vinden, want ik had toen nog steeds mijn geld niet, en als ik naar de email of telefoon vroeg, zei mijn zakenpartner steeds dat hij het vergeten was/dat hij in Thailand zit en niet bij zijn spullen kan etc.... Toen kreeg ik een mailtje van hem dat 1 van de kopers hem had gebeld en dat de andere koper met het geld vandoor is gegaan. Ik vond het heel verdacht dus ben ik er zelf achteraan gegaan. Uiteindelijk heb ik contact kunnen opnemen met de verkoper, en wat bleek is dat het overnamesom al sinds 26 juli geheel naar mijn zakenpartner prive rekening is overgemaakt! Terwijl hij me in september nog heb wijs gemaakt dat 1 van de vennoten van het overgenomen bedrijf met het geld vandoor is gegaan! 1 grote leugen dus!

 

Vervolgens heb ik de bewijs van de banktransactie opgevraagd van de kopers. Tevens heb ik mijn zakenpartner benaderd en om geld gevraagd. Hij heeft me maar 1/3 van het geld waar ik recht op heb terugbetaald. Ik vond dat super vreemd en gevraagd waar de rest bleef? Hij antwoordde dat hij eerst het boekhouding in orde moest hebben en dat ik het geld snel terugkrijg. Dat is nu nooit van gekomen, na vele malen mailen en bellen, reageert hij totaal niet meer op mij.

 

Wat kan ik nu het beste doen? Advocaat inschakelen? Deurwaarder? Aangifte doen? Alle emailtjes en bewijs heb ik nog,inclusief het transactie bewijs met het exacte bedrag dat naar zijn prive rekening is gegaan.

 

Mvg,

 

Joost

 

Edit: typfouten in titel verbeterd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.