Ik ben van plan een eigen onderneming te starten. Na veel onderzoeken en gegevens ben ik uiteindelijk bij de jaarrekening uitgekomen. De beginbalans, Resultatenrekening en Liquiditeitsrekening gaan me prima af, maar de eindbalans is niet in evenwicht. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Inventaris 23.000
Voorraad 11.000
Huurgarantie 9.000
Kas 1.000
Bank 831
Totaal 44.831
Vermogens ondernemers ??
Banklening (7%) 18.400
Onderhandse Lening (0%) 20.000
Crediteuren 10.430
Winstsaldo 9.732
Totaal 58562
De resultatenrekening geeft een winst van: 9732 euro en het eindsaldo van de liquiditeit is 831 waar ik met 88.000 begon. Het bedrijf kent een moeizame start, maar in het tweede jaar gaat dit uiteraard beter. Zou iemand mij kunnen helpen met het gelijk maken van de credit en debetzijde van de eindbalans? De controleberekening van het Eigen Vermogen geeft 732 euro. Wanneer ik met de controleberekening niet het Eigen vermogen pak, maar het vermogen wat op de bank staat aan de debet zijde, dan kom ik op een getal van 13732 uit. Dit getal is de exacte hoeveelheid wat ik tekort kom op de debetzijde van de eindbalans.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sanchez12
sanchez12
Beste,
Ik ben van plan een eigen onderneming te starten. Na veel onderzoeken en gegevens ben ik uiteindelijk bij de jaarrekening uitgekomen. De beginbalans, Resultatenrekening en Liquiditeitsrekening gaan me prima af, maar de eindbalans is niet in evenwicht. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Inventaris 23.000
Voorraad 11.000
Huurgarantie 9.000
Kas 1.000
Bank 831
Totaal 44.831
Vermogens ondernemers ??
Banklening (7%) 18.400
Onderhandse Lening (0%) 20.000
Crediteuren 10.430
Winstsaldo 9.732
Totaal 58562
De resultatenrekening geeft een winst van: 9732 euro en het eindsaldo van de liquiditeit is 831 waar ik met 88.000 begon. Het bedrijf kent een moeizame start, maar in het tweede jaar gaat dit uiteraard beter. Zou iemand mij kunnen helpen met het gelijk maken van de credit en debetzijde van de eindbalans? De controleberekening van het Eigen Vermogen geeft 732 euro. Wanneer ik met de controleberekening niet het Eigen vermogen pak, maar het vermogen wat op de bank staat aan de debet zijde, dan kom ik op een getal van 13732 uit. Dit getal is de exacte hoeveelheid wat ik tekort kom op de debetzijde van de eindbalans.
Met vriendelijke groet,
Sanchez el Tribo
Financieel_plan_2.xlsx
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44483-jaarrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag