• 0

Geen dienstverband maar hoe dan wel?

Ik ga een service opzetten dat bemiddelt tussen ouderen en gezelschapsdames, geen erotiek maar dames die bij ouderen op bezoek gaan voor een wandeling, koken, uiteten gaan, etc. tegen een vergoeding per uur.

De dames zou ik liever niet in dienst nemen, maar hoe kan ik dit dan aanpakken...? Ik heb al het advies gekregen om alleen te bemiddelen, dat is ook een optie maar dan zou een vast uurtarief kunnen hanteren en dan het gedeelte voor de dame laten uitbetalen door de oudere en de rest factuureer ik per maand. Of zijn er nog andere opties, ik zie nu even na na te denken door de bomen het bos niet meer..

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuke dienst trouwens.

 

Wat je volgens mij zou kunnen proberen is om deze dames een free-lance contract aan te bieden, ze werken dan niet alleen voor jou maar ook voor andere werkgevers. Als de dames een eenmanszaak (vrij beroep) zouden oprichten en dan minimaal drie werkgevers hebben (FAR-verklaring aanvragen), dan hoef jij geen sociale lasten te betalen. Dat is wel zo fijn.

Ik weet niet of je zelf meerdere bedrijven hebt waarvoor de dames ingezet zouden kunnen worden, maar dat zou een oplossing kunnen zijn.

 

Anders wordt het lastig om de sociale lasten te ontlopen en dat is denk ik toch hetgene waar je op doelt.

 

Succes, en hou me op de hoogte wanneer de dienst in z'n werk gaat.

 

Patrick

 

Link naar reactie
  • 0

Een optie is volgens mij per bemiddeling een factuur te sturen naar de dame voor de bemiddeling. De dame regelt het dan verder met de heer....

Op die manier verricht jij een dienst voor de dames, ipv dat zij "in dienst" bij jou zijn....

 

Gevaar is wel dat jij er dan uiteindelijk tussenuit gelaten wordt....

 

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.