• 0

Kostprijs indicatie spuitgietwerk (voor businessplan)

Hoi allemaal,

 

Geweldige bron van informatie deze site ! Toch voor iemand als ik die al geruime tijd op een businessplan zit te broeden.

 

Vraagje: heeft iemand hier een idee van de kostprijs voor het maken van spuitgietwerk ? Prototyping, matrijzen en productie ?

 

Concreet: stel dat je een beperkte oplage zou moeten maken van kunstof dashboards (enkel de behuizing) voor een motorfiets; zowat een A4 groot,10-15cm hoog, complex afgerond, (spat)waterbestendig, en met een doorschijnende bovenkant... hoe pak je zoiets aan ? Wat kost het ?

Initieel heb ik slechts 1 prototype nodig, achteraf voorzie ik een productie van een duizendtal (per model).

 

Het product dat ik zou willen ontwikkelen zou oorspronkelijk de bestaande clusters gebruiken, maar om technische redenen kan dit niet...

Iemand enige idee, tips ?

 

thx,

 

Bob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het in die kleine aantal vacuumvormen of gieten wordt (gieten met hars onder invloed van zwaartekracht, niet spuitgieten). In het laatste geval betaal je per mal en elke mal is goed voor 10 tot 50 gietstuks. Maar 1000 is een beetje weinig voor spuitgieten, waarbij de mal van heel andere kwaliteit moet zijn. Vacuumvormen is weer relatief arbeidsintensief door de nabewerking.

 

Voor een prototype kun je hier eens informeren.

 

http://www.speedform.de/site/topic.php?p=nl,91

 

en

 

http://www.materialise.com/HOME/home_ENG.html

 

Ik denk dat ze je bij www.novu.nl ook wel in de goede richting kunnen duwen.

 

Het goedkooopste vwb spuitgietwerk waarvan ik het bestaan weet is:

 

"molded plastic factories in China that will manufacture 50,000 plastic parts (e.g. the complete toy in a single color) for $50,000."

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.