• 0

Voordelig winkelen dankzij adverteerders

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

 

Samen met een vriend van mij zijn wij pas geleden een nieuw project gestart en ik zou graag jullie mening willen weten over ons idee. Het gaat om het volgende. Wij zijn een webshop gestart in electronica artikelen.

 

Adverteerders (wij richten ons hierbij voornamelijk op webshops) hebben bij ons de mogelijkheid om tegen betaling van een € 1 een advertentie te plaatsen bij de producten die wij verkopen. In plaats van deze advertentieopbrengsten zelf te houden, brengen wij deze in mindering op de verkoopprijs van de producten die wij verkopen.

 

Wij hopen uiteindelijk hierdoor het volgende te bereiken:

- Zeer scherpe kortingen te kunnen aanbieden aan bezoekers van onze website, dankzij de advertentie-inkomsten

- Veel bezoekers te trekken, dankzij de lage prijzen, waardoor het weer voor adverteerders aantrekkelijk wordt om bij ons te adverteren.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Op dit moment hebben wij de website www.opruimprijs.nl hiervoor gelanceerd. Ook hebben we nu verschillende dropship-leveranciers die producten aan ons kunnen leveren. Dit is een tijdelijke oplossing, als het aantal bestellingen omhoog gaat willen we zelf in gaan kopen.

 

Verder staan we ingeschreven bij de KVK, zijn bezig met website optimalisatie (SEO) van de site en hebben we alles geregeld met betrekking tot payment providers. Daarnaast willen we gaan beginnen met het actief benaderen van webshops om gebruik te maken van onze mogelijkheid tot adverteren.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is vooral het opstarten van dit concept. Het wordt pas aantrekkelijk voor adverteerders op het moment dat we veel bezoekers hebben. Omdat we pas geleden zijn opgericht, bieden we nu nog de mogelijkheid om gratis advertenties te plaatsen. De korting die we op onze producten geven is dan voor onze eigen rekening. Uiteindelijk is het volgende van belang:

 

- Veel bezoekers trekken, waardoor adverteren aantrekkelijk wordt

- Veel advertenties, wat leuke kortingen oplevert, wat weer zorgt voor meer bezoekers

 

Daarnaast denken we dat het voor webshops (lees adverteerders) interessant kan zijn, aangezien er een advertentie geplaatst kan worden bij een willekeurig product wat we verkopen. Bezoekers die de advertentie bekijken zijn al geïnteresseerd in het product, dus hier kan handig op in worden gespeeld.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Voor zover wij weten wordt dit concept nog niet gebruikt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wij zijn vooral benieuwd naar het feit of jullie denken dat dit concept aan kan slaan. Wij beseffen dat de opstartfase heel lastig is en dat het veel geld kost voordat we het gewenste doel bereiken. Maar vooral omdat het een vrij nieuw concept is, zouden wij graag jullie mening horen. Alle feedback is welkom!

 

Om een beter idee te krijgen, kun je de site hier bekijken:

 

http://www.opruimprijs.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Persoonlijk zou ik er eerst voor zorgen dat de pagina vol komt, desnoods met gratis advertenties.

Nu zie ik alleen kattevoer staan. Ik ozu als ondernemer nu niet snel iets willen plaatsen.

 

- En om de productpagina niet te druk te maken zou ik meer ruimte tussen de advertenties maken. En zeker tussen het product en de advertenties, een dikkere lijn zou denk ik al werken.

Probeer hier maar eens iets te vinden:

http://www.milliondollarhomepage.com/

 

- Probeer verder 1 taal aan te houden, er staan nog heel veel engelse teksten in plaatjes etc

 

- Hoe ga je precies om met retouren etc, ben je niet verplicht dit te vermelden?

 

- Tot slot ben ik nog niet echt getrikkert om iets te kopen, de site is nu vooral gericht op adverteren en niet op de producten

Link naar reactie
  • 0

Nu zie ik alleen kattevoer staan.

 

En die kattevoer advertentie is ook veel te klein om te zien waar het om gaat, behalve als ik er met mijn muis op ga staan.

 

Dan zie ik ook maar een deel van de advertentietekst en een gedeelte van de link naar de betreffende website. En omdat ik daar niet op kan klikken, kan ik niet zien wat die aanbieding precies inhoudt, wat die kost en waar ik hem kan vinden. Daar zou ik als adverteerder niet blij van worden.

 

Bovendien snap ik je formule niet. Want na elke bestelling gaat de verkoopprijs terug naar de originele prijs. Als je 60 adverteerders hebt is de pagina vol. Wordt er vervolgens 1 product verkocht, verdwijnen dan alle advertenties weer? Want anders gaat de productprijs nooit meer omlaag, omdat er geen nieuwe advertenties bij komen. En als ze verdwijnen, dan zou ik als adverteerder bij een goedlopend product dus maar heel kort zichtbaar zijn?

 

In plaats van deze advertentieopbrengsten zelf te houden, brengen wij deze in mindering op de verkoopprijs van de producten die wij verkopen.

 

Van die 1 euro per advertentie lijk je overigens maar de helft in mindering te brengen op de prijs van het product. Dus je houdt toch een deel daarvan zelf?

 

Die 3D printer is bij jou 100 euro duurder dan het eerste google resultaat. Geen reden dus om op jouw korting te wachten.

 

Hoe doe je dat overigens voor die flip cover van 19,99? Krijg ik als koper daar geld bij als er meer dan 40 advertenties zijn geplaatst?

Link naar reactie
  • 0

John en Jasper, dank jullie wel voor jullie reacties! Allebei zeer goede punten waar we zeker wat aan hebben!

 

Qua layout staat het inderdaad erg dicht op elkaar. De tussenruimtes mogen wel wat groter. Ook hebben we ons inderdaad erg gefocused op adverteerders, wat ten koste is gegaan van de gebruikerservaring voor bezoekers. Op dit gebied kunnen we nog wel wat aanpassen. Dat van de engelse teksten was ons niet eens erg opgevallen, maar het is inderdaad beter om alles in het Nederlands te houden. Retourbeleid hebben we vermeld in de algemene voorwaarden, maar is wel handig om dit nog wat duidelijker te vermelden op de site.

Omdat we net zijn opgericht zijn er inderdaad nog weinig adverteerders, waardoor de pagina's nu erg leeg zijn. Hopelijk veranderd dit snel.

 

Het concept zelf is denk ik ook nog niet helemaal duidelijk, zoals het nu op de site staat. Als adverteerder begrijp ik de vragen wel die John stelt. Om het toch nog even kort toe te lichten. Advertenties worden niet verwijderd als een product wordt verkocht. Dit staat er helemaal los van. Alleen de verkoopprijs van het product wordt gereset naar de orginele prijs.

 

Zodra een advertentie geplaatst wordt verschijnt deze helemaal linksboven op de pagina. Bij elke nieuwe advertentie schuift deze automatisch een plaatsje op naar rechts. Pas na 55 nieuwe advertenties verdwijnt de advertentie dus van de pagina. De pagina kan daardoor ook nooit vol zijn, omdat de nieuwe advertenties de oude vervangen.

 

Het is dus ook niet nodig om advertenties te verwijderen als een product verkocht wordt. Elke advertentie wordt gegarandeerd net zo lang getoond, totdat er 55 nieuwe advertenties geplaatst worden. De reden dat we trouwens maar € 0,50 gebruiken voor de korting komt omdat we zelf niet zoveel overhouden van de euro. Om het makkelijk te maken, kan er worden afgerekend met telefoon, maar de transactiekosten zijn hiervoor relatief hoog. Daarnaast zit er ook nog eens btw in de advertentieprijs, wat we moeten afdragen.

 

Het is trouwens inderdaad mogelijk om geld toe te krijgen voor een product wat we verkopen. In het extreme geval dat er bijvoorbeeld meer dan 40 advertenties worden geplaatst voor de flip cover en het product is nog steeds niet verkocht, dan geven we dus inderdaad geld toe!

 

Hoop dat het zo wat duidelijker is. In ieder geval nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
  • 0

Dus even voor de duidelijkheid

 

Product 1 kost 20 euro en heeft 40 adverteerders en kost dus op het moment van het uploaden van de adverteerders helemaal niets. Op het moment dat iemand het product koopt kost het ineens weer 20 euro.

 

- Hoe doe je dat als mensen tegelijk bestellen? Ik verwacht dat de afhandeling incl betaling ongeveer een minuut of drie duurt. Dus die kans is met gratis producten of producten waar je geld op toe krijgt zeker het geval zal zijn.

 

- Wanneer gaat de prijs dan weer oplaag? Op het moment dat jullie de advertenties weer uploaden?

 

- beschouw je dit als een retour beleid?

Hoe zit het met de garantie en het retourbeleid van de aangeboden producten?Doordat wij de producten niet zelf inkopen, maar alleen bestellen bij grote erkende webshops (met keurmerk) bent u verzekerd van een goed product wat voldoet aan alle wettelijke bepalingen.
Link naar reactie
  • 0

- beschouw je dit als een retour beleid?

Hoe zit het met de garantie en het retourbeleid van de aangeboden producten?Doordat wij de producten niet zelf inkopen, maar alleen bestellen bij grote erkende webshops (met keurmerk) bent u verzekerd van een goed product wat voldoet aan alle wettelijke bepalingen.

 

In de algemene voorwaarden staat de standaard retourneringsclausule met 14 dagen bedenktijd, dus TS handelt zo te zien de retouren zelf af.

 

Die voorwaarden vind ik overigens alleen in de FAQ, die zou ik ook elders makkelijk vindbaar plaatsen. Want even het bestelproces doorlopen om die te vinden kan niet, dan moet je eerst een account aanmaken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.