• 0

Memoriaalboeking

Beste allen,

 

Ik heb de volgende vraag:

 

Ik heb in 2013 kosten gemaakt voor de opstart van mijn onderneming. Ik heb in 2013 nog GEEN omzet gemaakt.

 

Nu wil ik deze kosten (a 25.000,- exlc BTW) niet in de aangifte van 2013, maar straks in de aangifte van 2014 meenemen.

 

Hoe verwerkt ik dit in mijn boekhoudprogramma (Acumulus)? Ik heb nu de kosten (incl BTW) opgenomen in het programma in de maand december 2013. (Heb hier ook reeds de BTW voor teruggevorderd).

 

Ik heb wat gehoord over memoriaalboeking. Hoe werkt dit precies en welke boekingen moet ik waar invoeren?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.