• 0

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding van KennisMatch KennisKring

Beste HL leden,

 

Ik run vanaf 2004 een netwerkorganisatie onder de naam KennisKring de Ronde Tafel gericht op ondernemende managers en ondernemers die (proces)innovaties sneller willen herkennen en vervolgens de voor hun relevante innovaties beter willen implementeren in de eigen organisatie. In 2014 ga ik dit unieke concept uitrollen over Nederland in 35 regio's. in mijn eerste gesprekken met potentiële regiomanagers krijg ik te horen dat de deelnemersbijdrage die ik vraag laag gevonden wordt in relatie tot de waarde van de dienst die ik lever. Ik vraag 475 euro voor vijf bijeenkomsten per jaar van 3-4 uur. Als je kijkt hoe duur kennis is in workshops en opleidingen dan hebben zij wellicht een punt. ik lever feitelijk een vijftal workshop achtige bijeenkomsten over actuele onderwerpen en een netwerk waarin de deelnemers tussendoor laagdrempelig kunnen "kennisshoppen" bij de overige deelnemers.

Nu ik in Nederland meerdere nieuwe KennisKringen ga starten is dit natuurlijk het moment om eventueel een andere prijstelling in de markt te zetten.

 

Ik ben benieuwd naar jullie zienswijze op de prijs van 475 euro i.r.t. de waarde van het concept voor de deelnemers.

 

Bijgevoegd heb ik een factsheet over het concept.

Beschrijving_KennisMatch_KennisKring_2014.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

In mijn eerste gesprekken met potentiële regiomanagers krijg ik te horen dat de deelnemersbijdrage die ik vraag laag gevonden wordt in relatie tot de waarde van de dienst die ik lever.

 

Roepen dat iets "te duur" of "te goedkoop" is, is altijd makkelijk. Heb je hen gevraagd om een onderbouwing?

 

En heb je de afgelopen jaren in het bestaande netwerk nooit van gedachten gewisseld met de deelnemers over de bijdrage?

 

Als je kijkt hoe duur kennis is in workshops en opleidingen dan hebben zij wellicht een punt. ik lever feitelijk een vijftal workshop achtige bijeenkomsten over actuele onderwerpen en een netwerk waarin de deelnemers tussendoor laagdrempelig kunnen "kennisshoppen" bij de overige deelnemers.

 

Dat gevoel krijg ik niet vanuit de beschrijving in de bijlage. Bij een reguliere workshop of opleiding heb ik begrip voor het feit dat deze moet worden ontwikkeld en voorbereid. Maar bij jou zie ik alleen een bijeenkomst waar de leden kennis uitwisselen.

 

Dan breng je als deelnemer dus niet alleen die 475 euro in, maar ook 5 halve dagen, de tijd tussendoor die je besteedt aan de community én je kennis en ervaring. Natuurlijk is het de bedoeling dat eenieder "haler" en "brenger" is, maar in de praktijk gaat die vlieger niet altijd op. En dan vind ik persoonlijk 475 euro een "aardig" bedrag (in beide betekenissen).

Link naar reactie
  • 0

Het concept komt wel vrij algemeen over en ik mis een duidelijke agenda. Innovatie is een containerbegrip en kan werkelijk op zoveel niveaus en vakgebieden worden toegepast.

 

En is het doel meer een netwerkorganisatie of meer de focus op het geven van workshops om bepaalde vakgebieden verder uit te diepen. Netwerkbijeenkomsten heb ik persoonlijk niet veel interesse in maar workshops over een interessant onderwerp met diverse professionals aanwezig is wel nuttig. De agenda moet dan natuurlijk wel goed zijn want dan kan er echt relevante kennis uitgewisseld worden. Soort van masterclasses met een mix van theorie en praktijk. Daar heb ik geld voor over maar niet voor een algemene netwerkbijeenkomst. Je moet echt wat te bieden hebben op inhoudelijk vlak.

Link naar reactie
  • 0

 

 

in mijn eerste gesprekken met potentiële regiomanagers krijg ik te horen dat de deelnemersbijdrage die ik vraag laag gevonden wordt in relatie tot de waarde van de dienst die ik lever. Ik vraag 475 euro voor vijf bijeenkomsten per jaar van 3-4 uur. Als je kijkt hoe duur kennis is in workshops en opleidingen dan hebben zij wellicht een punt. ik lever feitelijk een vijftal workshop achtige bijeenkomsten over actuele onderwerpen en een netwerk waarin de deelnemers tussendoor laagdrempelig kunnen "kennisshoppen" bij de overige deelnemers.

 

 

Je weet nooit wat de waarde van de dienst is aangezien elke vraag en aanbod anders is. En verder pleit ik er zelf voor dat Nederland naar een goedkopere kennisoverdracht moet. Men vraagt belachelijke prijzen voor een beetje informatie. Te bizar, maar dat is mijn mening ???.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.