Mikky Vrolijk In Memoriam Geplaatst: 25 februari 2014 Mikky Vrolijk In Memoriam Retired Mod 11,3k 479 Geplaatst: 25 februari 2014 Crowdfunding krijgt eigen branchevereniging Korte samenvatting: Het wordt nog een heuse bedrijfstak... Crowdfundingplatforms hebben de branchevereniging Nederland Crowdfunding opgericht ter bevordering van crowdfunding voor bedrijfsfinanciering. De vereniging presenteert eind maart haar plannen. Afgelopen jaar werd er in Nederland via crowdfunding 28 miljoen euro opgehaald om Nederlandse bedrijven te financieren op een totaal van 32 miljoen voor alle projecten, een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Nu crowdfunding van innovatief experiment de transitie maakt naar veelgebruikte financieringsvorm, organiseert de crowdfunding branche zich in de branchevereniging “Nederland Crowdfunding”. Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?: Ik persoonlijk ben altijd enthousiast geweest over crowdfunding en de financieringsmogelijkheden die deze biedt. Nu bemerk ik her en der nog wel dat men over het algemeen eerst de gangbare financiële kredietingangen (banken) zoekt en pas aan crowdfunding denkt als men daar geen krediet krijgt. En ik vraag mij dan wel af... Waarom eerst de banken? Temeer omdat banken qua terugbetaalregeling en rentepercentage niet gunstiger zijn t.o.v. crowdfunding. Link naar het artikel : Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent ! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44948-crowdfunding-krijgt-eigen-branchevereniging/ Delen op andere sites More sharing options...
Ronald Kleverlaan Geplaatst: 5 maart 2014 Ronald Kleverlaan 2,3k 6 Geplaatst: 5 maart 2014 Inderdaad goede stap. Zie ook initiatief op Europees niveau: European Crowdfunding Network En natuurlijk ook de Crowdfunding Hub - Crowdfunding Kenniscentrum - met trainingen en publieke evenementen rond crowdfunding. Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44948-crowdfunding-krijgt-eigen-branchevereniging/#findComment-460521 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen