[Artikel] Crowdfunding krijgt eigen branchevereniging

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Crowdfunding krijgt eigen branchevereniging

 

Korte samenvatting:

Het wordt nog een heuse bedrijfstak... Crowdfundingplatforms hebben de branchevereniging Nederland Crowdfunding opgericht ter bevordering van crowdfunding voor bedrijfsfinanciering. De vereniging presenteert eind maart haar plannen.

 

Afgelopen jaar werd er in Nederland via crowdfunding 28 miljoen euro opgehaald om Nederlandse bedrijven te financieren op een totaal van 32 miljoen voor alle projecten, een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Nu crowdfunding van innovatief experiment de transitie maakt naar veelgebruikte financieringsvorm, organiseert de crowdfunding branche zich in de branchevereniging “Nederland Crowdfunding”.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Ik persoonlijk ben altijd enthousiast geweest over crowdfunding en de financieringsmogelijkheden die deze biedt.

Nu bemerk ik her en der nog wel dat men over het algemeen eerst de gangbare financiële kredietingangen (banken) zoekt en pas aan crowdfunding denkt als men daar geen krediet krijgt. En ik vraag mij dan wel af... Waarom eerst de banken? Temeer omdat banken qua terugbetaalregeling en rentepercentage niet gunstiger zijn t.o.v. crowdfunding.

 

 

 

Link naar het artikel :

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.