• 0

Fictief dienstverband - VAR DGA - WUO?

Goedendag,

 

Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Ik heb nog weinig kennis over dit onderwerp. Iedere hulp is dus welkom.

 

Ik ben een kleine distributeur (BV) van een Engelse fabrikant . Daarnaast ga ik een nieuwe BV opzetten. Deze BV zal ook als distributeur aan de slag gaan, maar dan voor een Zwitsers bedrijf. Beide ondernemingen leveren een totaal verschillend product. Beide BV's/werkmaatschappijen gaan onder dezelfde holding vallen.

 

Ik ben met verschillende mensen in gesprek die op No cure no pay basis mijn producten in een specifieke regio willen gaan verkopen. Dit zijn ZZP'ers die 1 of meerdere dagen per week producten willen verkopen. Ik wil niemand in dienst nemen en logischerwijs daarmee ook geen fictief dienstverband hebben. Ik factureer zelf aan de klanten. De ZZP'er krijgt een fee en hoeft geen producten in te kopen.

 

De ZZP'ers waarmee ik in gesprek ben, willen allen eventueel 1 tot 3 dagen per week voor ons komen werken. Ze hebben geen of verschillende andere werkzaamheden:

- een part time baan (in loondienst).

- Andere ZZP werkzaamheden

- Geen andere baan (als gepensioneerde / huisvrouw)

 

ZZP'ers hebben een vrije ondernemende rol. Ik wil alleen afspraken maken over het aantal dagen per week, het aantal bezoeken per dag en de minimale succes rate. Het is aan hen zelf wanneer en hoe ze in de week hier invulling aan geven.

 

Ik heb een aantal vragen m.b.t. de mogelijkheid tot het ontstaan van een fictief dienstverband en het daarmee in aanmerking komen voor een VAR WUO/DGA:

- Wat is de beste manier om een samenwerking aan te gaan, zonder dat er een fictief dienstverband ontstaat? En daarmee dus de meest succesvolle manier voor de ZZP/freelancer om een VAR WUO/VAR DGA aan te vragen?

- Er bestaat eventueel de mogelijkheid dat de ZZP'er voor zowel de holding als voor de 2 werkmaatschappijen verkoopwerkzaamheden uitvoert. Is er dan sprake van een fictief dienstverband? Komen ze dan wel voor een VAR WUO?DGA in aanmerking?

- Maakt het uit of een freelancer/ZZP' er een eenmanszaak of BV opricht m.b.t. het fictieve dienstverband?

- Maakt het uit of ik afspraken maak m.b.t. het aantal dagen, het aantal bezoeken en de succes rate? Wat zal wel/niet leiden tot een fictief dienstverband?

- Gelden voor alle 3 de samenwerkingsvormen (geen baan/ andere ZZP werkzaamheden / andere baan) dezelfde voorwaarden?

 

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

 

M.vr.gr.

Jan

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.