• 0

Overname website gedreven vanuit eenmanszaak

Hallo,

 

Ik ben voornemens een website over te nemen die momenteel wordt gedreven vanuit een eenmanszaak. Overname van activa zal gebeuren door een bestaande BV waarvan ik mede aandeelhouder ben.

 

Er is een lijst met activa die ter overname worden aangeboden, bijv. domeinnaam, applicatie software, klantenbestand, etc. Over 2 van deze items stel ik me de vraag hoe en of die uberhaupt overgenomen kunnen worden. Het gaat om het volgende:

 

- Een hostingcontract

- Een bankrekening met plm 50 maandelijkse incasso opdrachten

 

Zowel hostingcontract als bankrekening hebben de natuurlijke persoon (die de eenmanszaak drijft) uiteindelijk als tegenpartij. Kan zo'n contract of bankrelatie zonder meer overgenomen worden zonder dat daar opnieuw over onderhandeld moet worden cq. nieuwe bankrekening moet worden geopend? Ihgv de bankrekening: moeten die incasso opdrachten dan dus ook allemaal opnieuw worden ingesteld uit naam van de nieuwe rekeninghouder? Liever doen we dit natuurlijk niet.

 

Ik heb al een ander in andere threads en op google gelezen over overname van eenmanszaak maar kon niet specifiek iets vinden over deze problematiek (wel overname van lopende klantcontracten). Ook gelezen over de situatie waarin ik een eigen eenmanszaak overzet naar een BV niet helemaal op deze situatie van toepassing omdat de eenmanszaak nu degreven wordt door een derde.

 

Alvast dank voor eventuele reacties! Groeten, Mark

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hostingcontract zal niet zon probleem zijn.

 

Ik weet dat het overnemen van een rekeningnummer kan bij ABNAMRO. Je zal sowieso een nieuw incassocontract af moeten sluiten. Als je niet de naam van de houder van de rekening overneemt zal dat wat meer moeite gaan kosten. Je zal dan de 50 klanten moeten aanschrijven dat er geïncasseerd gaat worden door een andere partij.

 

Het kan zomaar zo zijn dat al die klanten opnieuw toestemming moeten gaan geven voor incasso aangezien je vanuit een andere rechtsvorm gaat incasseren.

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.