markmbr

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Mark
  • Achternaam
    de Brauw

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam

markmbr's trofeeën

  1. Ja, eens, groei is de enige echte oplossing. Ik zoek nu denk ik naar een 'korte-termijn fix' die het pad naar een (meer) volwassen organisatie kan overbruggen. In die zin is het een wat politieke verhaal: de gebruikers in lokale business-unit zijn blij met ons en wat we voor hen doen; op hoger management niveau wordt vooral het risico gezien. Bedankt voor jullie input in ieder geval.
  2. Dank je wel! Ik heb wel het idee dat het ze echt om operationeel risico gaat. Echter dit is wel een interessant (voor mij nieuw) gezichtspunt die ik kan meenemen in de discussie met de contract managers van klant.
  3. Ik heb het forum doorzocht in “OPERATIONEEL EN LOGISTIEK”, “CONTRACTEN EN AANVERWANTE ONDERWERPEN“ naar eventuele eerdere vragen hierover, maar niet echt iets vergelijkbaars kunnen vinden. Ook niet helemaal zeker in welk message board deze het beste past. Als ik niet goed gezocht heb, bij voorbaat excuses :-) Hierbij mijn casus: Wij zijn een startende dienstverlener en leveren een markt-data service aan financiële instellingen. Door slim gebruik te maken van ons eigen software platform kunnen we handmatige processen beter automatiseren. Momenteel werken we met 2 man in de zaak. In essentie bieden wij een vorm van Business Process Outsourcing (BPO) aan i.c.m. software (die in de cloud draait en door ons gebouwd en beheerd wordt). We hebben enkele grote partijen als klant en 1 van hen wil geen lange termijn contract (tegen gunstigere voorwaarden) omwille van het risico dat zij zien om met ons te werken (ondanks de toegevoegde waarde). 1 van ons zou ziek kunnen worden, onder de spreekwoordelijke tram komen, etc. Kortom, ze zien een operationeel / key-man risico. Deze klant geeft aan wel te willen praten over een lange termijn contract maar legt de bal bij ons om aannemelijk te maken dat wij het operationeel risico hebben afdoende hebben ondervangen. De onderliggende aanname is dat wij liever een lange termijn contract hebben dan elk jaar te moeten verlengen. Alternatief is uiteraard dat je elk jaar aankijkt of klant verlengt. Ik denk zelf aan een aantal mogelijke zaken die hier aan kunnen bijdragen a) Een escrow overeenkomst voor de source code (sowieso) b) Documentatie systeem en processen om e.e.a. overdraagbaar te maken c) Een standby overeenkomst waarbij een derde partij de dienstverlening gedurende een overeengekomen periode zou overnemen a) is vrij eenvoudig te realiseren b) doen we al en zouden we meer moeten laten zien. M.b.t. c): het idee zou zijn dat we een derde partij vinden die bereid is bij een bepaalde gebeurtenis, waardoor wij niet meer in staat zouden zijn om de dienstverlening te leveren, het proces gedurende een overeengekomen periode over te nemen zodat klant in de gelegenheid is om een vervangende oplossing te realiseren. Ik ben nu aan het rondzoeken bij collega ondernemers en dacht ook hier mijn licht op te steken: - Zien jullie andere manieren om het key-man risicoprofiel te reduceren? Hebben jullie andere dingen goed zien werken in de context van grote bedrijven. - Heeft iemand een dergelijke vraag al eens gehad/regeling al eens opgezet? Wellicht kennen jullie partijen die een dergelijke standby dienst aanbieden. - Ik vind het wel een spannend idee om ons gehele proces en systeem gedocumenteerd te overhandigen aan een derde. Wat zou je moeten afspreken om jezelf te beschermen? Hoor heel graag mocht iemand inzichten hebben hieromtrent.
  4. Hallo, Ik ben voornemens een website over te nemen die momenteel wordt gedreven vanuit een eenmanszaak. Overname van activa zal gebeuren door een bestaande BV waarvan ik mede aandeelhouder ben. Er is een lijst met activa die ter overname worden aangeboden, bijv. domeinnaam, applicatie software, klantenbestand, etc. Over 2 van deze items stel ik me de vraag hoe en of die uberhaupt overgenomen kunnen worden. Het gaat om het volgende: - Een hostingcontract - Een bankrekening met plm 50 maandelijkse incasso opdrachten Zowel hostingcontract als bankrekening hebben de natuurlijke persoon (die de eenmanszaak drijft) uiteindelijk als tegenpartij. Kan zo'n contract of bankrelatie zonder meer overgenomen worden zonder dat daar opnieuw over onderhandeld moet worden cq. nieuwe bankrekening moet worden geopend? Ihgv de bankrekening: moeten die incasso opdrachten dan dus ook allemaal opnieuw worden ingesteld uit naam van de nieuwe rekeninghouder? Liever doen we dit natuurlijk niet. Ik heb al een ander in andere threads en op google gelezen over overname van eenmanszaak maar kon niet specifiek iets vinden over deze problematiek (wel overname van lopende klantcontracten). Ook gelezen over de situatie waarin ik een eigen eenmanszaak overzet naar een BV niet helemaal op deze situatie van toepassing omdat de eenmanszaak nu degreven wordt door een derde. Alvast dank voor eventuele reacties! Groeten, Mark
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.