• 0

Verkoop van bedrijf

Ik heb 2 jaar lang een VOF gehad. Afgelopen december hebben we deze opgezegd. Belastingtechnisch is alles daarmee afgewikkeld. We hebben nu een koper gevonden voor de software die we hebben gemaakt toen het bedrijf actief was.

 

Weet iemand hoe we de software belastingtechnish het beste kunnen verkopen? Een van de venoten heeft nog een BV, dus deze kan indien nodig worden gebruikt om de software in onder te brengen om deze vervolgens te verkopen aan de koper, maar de opbrengst moet wel onder beide vennoten worden verdeeld.

 

Ik heb al op andere websites gezocht naar een antwoord, maar daar praten ze vaak over stakingswinst. Hier hebben wij volgens mij niks mee te maken omdat het oorspronkelijke bedrijf al is gestopt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Goede morgen Eric,

 

Het antwoord op de vraag is afhankelijk van de afhandeling van beëindiging van de VOF.

 

Je geeft aan dat "Alles daarme belastingtechnisch is afgewikkeld".

 

De vraag is nu waar de eigendom van de software terecht is gekomen.

 

Indien de ondernemers de eigendom hebben verkregen bij staking dan kunnen zij de sotftware nu verkopen.

Mocht een en ander nog niet fiscaal afgehandeld zijn dan kan zou verkoop vanuit de VOF meer voor de hand liggen.

 

Met vriendelijke groet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.