• 0

Willekeurig afschrijven als starter

Zoals zovelen ben ik op het moment bezig met de aangifte IB; in 2012 ben ik gestart als zelfstandig muzikant dus nu voor de tweede keer. Op zich is alles me wel duidelijk, alleen heb ik een vraag over het willekeurig afschrijven voor starters.

 

In 2013 heb ik een laptop (500 euro ex btw) en een tweedehands muziekinstrument (700 euro) gekocht. Omdat mijn winst na aftrek van zelfstandigenaftrek en startersaftrek sowieso al negatief is wil ik de afschrijving hiervan graag uitstellen, als ik het goed begrepen heb kan dat door middel van willekeurig afschrijven (al heeft de Belastingdienst het voornamelijk over de mogelijkheid tot sneller afschrijven..). Nu zijn mij twee dingen niet helemaal duidelijk, onder meer omdat ik op verschillende plekken op internet tegenstrijdige informatie vind, en op de site van de Belastingdienst eigenlijk niet specifiek iets hierover:

- Tot wanneer mag ik de afschrijving uitstellen? Normaal is er een minimum van 5 jaar, maar geen maximum; geldt dat ook voor de willekeurige afschrijving, of moet het dan wel afgeschreven zijn in het laatste jaar dat ik nog startersaftrek krijg?

- Geldt de willekeurige afschrijving voor starters ook voor tweedehands bedrijfsmiddelen? Ik heb wel gevonden dat dit niet geldt voor de tijdelijke regeling, maar die is natuurlijk niet specifiek voor starters.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.