• 0

Briefpost & pakket zendingen nationaal + internationaal

Al enige tijd ben ik opzoek naar een logistiek oplossing voor het verzenden van (veelal buitenlandse) briefpost zendingen, maar ben er echter nog niet volledig uit. Mogelijk dat kennis en ervaring van jullie kant in dit topic gedeelt kan worden.

 

Voor hoe het er nu naar uitziet ga ik gebruik maken van een module waarmee aan de hand van de adresgegevens die ik exporteer, labels gegenereerd kunnen worden. De labels print ik uit op een a4 (4x a6) stickervel en vervolgens print ik met een labelprinter een PostNL digitale postzegel uit. PostNL/digitalepostzegel

 

Het huidige plaatje is echter niet ideal, gezien er nog altijd twee keer geprint en geplakt moet worden en de module momenteel alleen Europa onderstuend. Daarnaast wil het nog wel eens gebeuren dat briefpost zendingen ''kwijt'' raken en dit verder niet te achterhalen is zonder track & trace code.

 

De kosten bestaan uit de tarieven die PostNL rekent gezien ik nog niet in aanmerking voor partijpost kom. De meeste bestellingen liggen naar schatting in de categorie 20-50 gram wat voor binnenlandse zendingen neer komt op 1,28 en voor buitenlandse zendingen 2,10. PostNL/briefpost

 

Voor bestellingen met een relatief hoog (50 a 75+ euro binnen en 100+ euro buiten Nederland met eventueel ''gratis'' verzending) order bedrag had ik in het geval van Nederland, België en Duitsland PostNL aangetekend (6 en 9 euro ex. BTW) via een contractpartner in gedachte en eventueel de optie binnen Nederland voor DHL For You briefpost (4,13 ex BTW). Voor zendingen buiten deze drie landen ziet PostNL aangetekende briefpost er als een goede keuze uit (11 euro binnen europa en 16 euro voor overige landen) gezien dit inclusief handtekening voor ontvangst, track & trace en verzekering tot 50 euro is. PostNL/aangetekend

 

De tarieven voor (buitenlandse) pakketpost op de website van DPD, DHL, DHL For you/Selektvracht, GLS en UPS zijn vrijwel altijd hoger dan bovengenoemde opties, al kan mogelijk iemand mij meer inzicht in de prijzen van contractklanten geven.

 

Samenvattend:

Automatisch gegenereerde labels op een sticerkvel via de printer (+ digitale postzegel via labelwriter)

 

Standaard (uitgaande van 20-50 gram):

PostNL brievenbus post Nederland: 1,28 euro

PostNL brievenbus post internationaal: 2,10 euro

 

Boven de 50 a 75 (NL) en 100 (Wereld) euro (met eventueel de verzendkosten voor mijn rekening):

DHL For Your/Selektvracht Nederland: 4,13 (ex. BTW)

PostNL aangetekend Nederland, België en Duitsland: 6 en 9 euro (ex. BTW)

PostNL brievenbus post Europa overig: 11 euro

PostNL brievenbus post Wereld: 16 euro

 

Graag verneem ik hoe het gemakkelijker, goedkoper en veiliger (track & trace) kan.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo ,

 

Ik ben eigenaar van een koeriers bedrijf, we doen veel Marktplaats Uship opdrachten , mensen kopen spullen , maar houden er nooit reken mee , dat zoals transport kosten zijn.

Vaak genoeg een vraag ontvangen , wat kost bv een fauteuil of stoel van A naar B te vervoeren .

Natuurlijk kost het meer dan een envelop of een pakket .

Het is volume transport , daar betaal je gewoon voor .

Mensen denken dat alles goedkoper kan dan goedkoper , ik wil ook aan het eind van de maand mijn salaris ontvangen.

Daarnaast moet ik tanken , investeren in vervoer , verzekeringen .

Als er wat met de zending gebeurt , moet ik verhaal kunnen halen bij de verzekering enz..

 

Nederland is verwend , en wil al het even kan , moet alles bijna voor niks.

Ik doe geen zaken met onderstaande bedrijven . veel pakketten verdwijnen , beter zelf doen

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo ,

 

Ik ben eigenaar van een koeriers bedrijf, we doen veel Marktplaats Uship opdrachten , mensen kopen spullen , maar houden er nooit reken mee , dat zoals transport kosten zijn.

Vaak genoeg een vraag ontvangen , wat kost bv een fauteuil of stoel van A naar B te vervoeren .

Natuurlijk kost het meer dan een envelop of een pakket .

Het is volume transport , daar betaal je gewoon voor .

Mensen denken dat alles goedkoper kan dan goedkoper , ik wil ook aan het eind van de maand mijn salaris ontvangen.

Daarnaast moet ik tanken , investeren in vervoer , verzekeringen .

Als er wat met de zending gebeurt , moet ik verhaal kunnen halen bij de verzekering enz..

 

Nederland is verwend , en wil al het even kan , moet alles bijna voor niks.

Ik doe geen zaken met onderstaande bedrijven . veel pakketten verdwijnen , beter zelf doen

 

 

Ok dan, top voor deze geweldige aanvulling in dit topic.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.