• 0

Eigen zaak / trouwen huwelijkse voorwaarden

Goedemiddag,

 

Ik hoop dat ik dit topic in de juiste categorie plaats en dat hier iemand mij kan helpen.

Mijn man en ik zijn nu al een aantal jaren getrouwd, en mijn man was net zijn zaak (BV) gestart toen wij gingen trouwen.

Wij hebben er toen voor gekozen om te trouwen op huwelijkse voorwaarden.

 

Nu gaan de zaken (en ons huwelijk :-)) gelukkig beiden goed.

Toch hebben wij besloten dat wij wel iets willen regelen voor het geval het in de toekomst mis loopt in ons huwelijk.

 

Zijn hier constructies voor, of kunnen wij dit beter bijv. met onze notaris bespreken?

 

Alvast bedankt!

groeten

Petra

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe bedoel je dat, iets te regelen? Met de huwelijkse voorwaarden is het in principe toch al geregeld. Of willen jullie hiervan afwijken?

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennis

 

Dank voor je reactie!

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord:

Het gaat erom dat mijn man de aandelen van zijn bedrijf in een persoonlijke holding heeft.

 

Als wij nu uitelkaar gaan heeft hij alle vermogen, en ik platgezegd niets :-)

Samen willen wij in ieder geval iets regelen dat ik in ieder geval een bepaald bedrag of bepaald percentage van de waarde krijg als wij uitelkaar gaan.

 

Volgens mij is dat niet in de huwelijkse voorwaarden geregeld, dus wij willen graag weten of/wat hier te adviseren is (best is natuurlijk gewoon bijelkaar blijven haha)

 

Bedankt!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als wij nu uitelkaar gaan heeft hij alle vermogen, en ik platgezegd niets :-)

 

Dat is vaak het doel van huwelijkse voorwaarden ;)

Maar zonder dollen, staat alles op naam van jouw man, ook de woning en andere zaken?

 

Samen willen wij in ieder geval iets regelen dat ik in ieder geval een bepaald bedrag of bepaald percentage van de waarde krijg als wij uitelkaar gaan.

 

Dit is bij uitstek het gebied van de notaris. Die heb je toch nodig om de voorwaarden te wijzigen dus ik zou gewoon een goede uitkiezen en het probleem daar voorleggen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

De woning staat op ons beider naam.

Andere zaken zoals auto's zijn verdeelt, maar de aandelen staan inderdaad op naam van mijn man.

 

Kan het zo geregeld worden in de huwelijkse voorwaarden dat een aantal aandelen of een x bedrag op mijn naam komt in geval van breuk/scheiding?

 

We willen graag goed voorbereid naar de notaris :-)

 

bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Kan het zo geregeld worden in de huwelijkse voorwaarden dat een aantal aandelen of een x bedrag op mijn naam komt in geval van breuk/scheiding?

 

In mijn ogen zou jouw man niet moeten willen dat jij een aantal aandelen krijgt in geval van een breuk. Die breuk is immers niet voor niets ontstaan en die wil je ver houden van je bedrijf.

Een geldbedrag zou moeten kunnen, afhankelijk van de vraag of hij het vermogen heeft om dat te betalen. Ik voorzie wel moeilijkheden bij het punt dat dit allemaal moet gebeuren op het moment dat er gescheiden wordt / is. Je verkrijgt dat iets wat daarvoor niet van jouw was dus wordt er geschonken - en niet tussen echtlieden. Afhankelijke van de waarde kan dat nog wel eens een duur grapje worden - fiscaal gezien.

 

We willen graag goed voorbereid naar de notaris :-)

 

Snap ik. Maar de beste voorbereiding is gewoon uitdenken wat je wilt, niet gehinderd door beperkingen of dingen nu wel of niet kunnen. De notaris kan daar dan antwoord op geven of een oplossing voor bedenken. Ook die beste vrouw of man doet aan advies en begeleiding ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.