• 0

omzetcijfers tweedehands kinderkleding

Ik ben mijn bedrijfsplan aan het schrijven om een 2ehands kinderkleding te starten maar ik kan geen omzet gegevens vinden.

Kan wel wat cijfers vinden van recycle/antiek en kleding samen. De bestaande winkels die ik benaderd heb zijn niet zo happig om cijfers te geven......

 

Wat is een realistische omzet om per jaar te verwezelijken?

 

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Probeer anders zelf eens wat sommetjes te maken.

Bijvoorbeeld:

Aantal dagen open * (verwacht) aantal klanten per dag in de winkel * conversie (benchmarkcijfers normale kledingwinkel) * gemiddelde besteding (wat kost een product) ?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al wel berekeningen gemaakt, hieronder in het kort. Zou het fijn vinden om het te kunnen vergelijken of te zien of ik in de buurt zit met mijn berekeningen.....

 

pw 1303,20

pj 52128

 

1600 uur geopende uren per jaar

omzet per uur 32,58

gemiddelde koper besteed 16,29

per week 80 kopers

 

gemiddeld\kleding verkoop

9600 stuks per jaar

240 stuks per week

48 stuks per dag

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een realistische omzet is, is natuurlijk wel (mede) afhankelijk van de locatie van het winkelpand.

 

Bij mij in de wijk heb ik de ene kinderkledingzaak na de ander zien komen en gaan (op twee verschillende locaties). Ik zag daar zelden tot nooit klanten binnen. Laat staan dat er eens per kwartier wordt afgerekend. Zoals in jouw voorbeeld.

 

Ik snap wel dat ze het hier steeds wilden proberen want het is een dichtbevolkt en kinderrijk gebied. En er zijn nog meer winkeltjes en horeca. Dus ook wel aanloop.

 

Alleen is op 20 minuten loopafstand een zeer groot overdekt winkelcentrum, waar allerhande kledingzaken bij elkaar zitten. Daar kan je nooit tegenop.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.