• 0

Staatsgarantie Rabobank, lotgenoten ?

Hallo leden op higherlevel,

 

Inmiddels is het al even geleden dat ik mijn eigen (eenmanszaak) onderneming heb moeten beëindigen .

 

In deze lening van ongeveer € 150.000,- zat een staatsgarantie van 80% en uiteindelijk is hier een zogenaamde 'overeenkomst tot niet invordering' voor opgemaakt door de Rabobank en na lang onderhandelen ook nog ondertekend door Rabo en mij.

Dit traject is uiteraard pas behaald nadat ik overeenstemming met de andere schuldeisers had gevonden en hun ook met een minnelijk voorstel akkoord zijn gegaan.

(Dit is niet in overeenstemming geweest met de Rabo qua percentage maar dit terzijde)

 

Inmiddels houdt het me helaas toch weer bezig omdat deze overkomst 5 jaar loopt en bij bepaalde voorwaarden bijvoorbeeld vermeld staat:

 

"Dat de debiteur binnen vijf kalenderjaren na ondertekening dezer akte" (en dan een aantal voorwaarden zoals, geen loterij zal winnen of een erfenis zal ontvangen etc)

 

Mijn vraag is dat als deze overeenkomst bijvoorbeeld op 5 februari 2010 is ingegaan, geld dit hele jaar dan als kalender jaar of kan ik dan pas het eerste daarop volgende jaar 1januari 2011 pas gaan beginnen met tellen ? (Naar mijn mening is een kalenderjaar van jan/dec?)

 

In soortgelijke voorwaarden van dezelfde overeenkomst staat namelijk weer: "(dat de debiteur binnen vijf jaar na heden" en dan weer andere voorwaarden zoals "overlijdt)"

 

(Als er dus 1 van deze voorwaarden niet meer van toepassing zouden zijn doordat ik bijvoorbeeld de loterij zou hebben gewonnen zou de hele vordering weer tot stand komen met alle verschuldigde rentes er nog bij heb ik begrepen.)

 

Ook ben ik zeer benieuwd of er mensen/lotgenoten zijn met een bepaalde ervaring van een Rabobank die in de praktijk toch nog eens persoonlijke situaties hebben doorgelicht na of tijdens het afgesloten 'staatsgarantie' traject of iets dergelijks.

 

Met vriendelijke groet Jeroen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze vragen zijn zo niet te beantwoorden.

Het hangt er helemaal vanaf wat er letterlijk in de overeenkomst(en) staat.

Ook lijkt het mij redelijk, dat als je kwijting krijgt van je schulden, dat daar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn.

 

Als je zelf geld uitgeleend hebt, dat niet meer invorderbaar is, zou je dan accepteren dat de geldnemer later met de hoofdprijs gaat strijken onzer jou genoegdoening te geven?

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeroende2de,

 

ik zit in de zelfde situatie met de staats garantie gedoe

ik heb zelfs 100% staats garantie erop zitten zaak loopt nog bij de schuldhulp verlening

(toen was het 100% nog)

 

mijn vraag aan jouw is hoe heb jij de rabo zover gekregen dat ze akkoord gingen, ik bedoel akkoord met overeenkomst tot niet invordering'. graag hoor ik het van je

 

want ik ben binnenkort aan de beurt

 

dank je voor de moeite

 

groetjes

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeroende2de,

 

ik zit in de zelfde situatie met de staats garantie gedoe

ik heb zelfs 100% staats garantie erop zitten zaak loopt nog bij de schuldhulp verlening

(toen was het 100% nog)

 

mijn vraag aan jouw is hoe heb jij de rabo zover gekregen dat ze akkoord gingen, ik bedoel akkoord met overeenkomst tot niet invordering'. graag hoor ik het van je

 

want ik ben binnenkort aan de beurt

 

dank je voor de moeite

 

groetjes

 

 

Als je inmiddels een traject hebt bij de afdeling schuldhulpverlening zie ik niet in waarom de rabo een akkoord moet geven tot niet invordering van de lening? Als een shv traject slaagt gaan ze reeds akkoord met de gestelde voorwaarden.

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 57 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.