• 0

Prive geld lenen aan bv

Hoi,

 

sindskort ben ik samen met iemand anders een BV gestart. Nu hebben wij wat geld nodig om wat zaken te regelen en willen we een prive lening verstrekken aan de BV (allebei +/- 2500 euro). Bedoeling is dat dit deze lening na 3 jaar weer teruggeboekt wordt.

 

Kunnen wij dit gewoon overboeken naar de rekening van de BV? Of moeten er documenten opgesteld worden (zoja, welke, notulen?).

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag het ook aan mij lenen. Stuur me een privéberichtje, dan krijg je een rekeningnummer en mag je het zo overboeken.

 

 

Wacht even, dat ga je vast niet doen. Waarom zou je dat wel doen met een andere partij die ook onafhankelijk is, waar je toevallig 50% van de zeggenschap hebt?

 

Doe jezelf een lol, stel een overeenkomst op, met een rentepercentage, betalingsmomenten, aflossingsmomenten et cetera.

 

In dit geval zou de lening onder de tbs-regeling vallen, de rente wordt progressief belast in box 1.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Je mag het ook aan mij lenen. Stuur me een privéberichtje, dan krijg je een rekeningnummer en mag je het zo overboeken.

 

 

Wacht even, dat ga je vast niet doen. Waarom zou je dat wel doen met een andere partij die ook onafhankelijk is, waar je toevallig 50% van de zeggenschap hebt?

 

Doe jezelf een lol, stel een overeenkomst op, met een rentepercentage, betalingsmomenten, aflossingsmomenten et cetera.

 

In dit geval zou de lening onder de tbs-regeling vallen, de rente wordt progressief belast in box 1.

 

Ok helder, zo had ik nog niet bekeken... Ik ga eens even googlen naar TBS regeling... Thanks

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.