Lastig formuleren voor mij dus hoop dat het duidelijk is:)
Kan ik een gedeelte van een overnamesom gebruiken om te investeren in een nieuwe activiteit? Ik neem aan dat dat kan, maar heeft dat een positief effect op het afrekenen bij de fiscus over deze stakingswinst?
Kan de investering die in 2014 gedaan wordt in mindering gebracht worden op de aangifte IB? Voor mijn beeldvorming een denkbeeldig bedrag: stakingswinst 1000, investering 500. Kan ik met onderstaande details dan 500 opgeven bij de aangifte ib en daar dan belasting over betalen?
Enkele wellicht belangrijke feiten:
[*]Verkoop in 2014 plaatsgevonden. Eenmanszaak blijft bestaan,voldoet niet meer aan urencriterium
[*]nieuwe investering gebeurd in compleet andere branche
[*] intentie is om winst te genereren en uit te bouwen.
[*] naast eenmanszaak is er een loondienstverband van 28 uur
[*]investering gebeurd in dingen die kunnen worden afgeschreven
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Y Happy Level
Y Happy Level
HL,
Lastig formuleren voor mij dus hoop dat het duidelijk is:)
Kan ik een gedeelte van een overnamesom gebruiken om te investeren in een nieuwe activiteit? Ik neem aan dat dat kan, maar heeft dat een positief effect op het afrekenen bij de fiscus over deze stakingswinst?
Kan de investering die in 2014 gedaan wordt in mindering gebracht worden op de aangifte IB? Voor mijn beeldvorming een denkbeeldig bedrag: stakingswinst 1000, investering 500. Kan ik met onderstaande details dan 500 opgeven bij de aangifte ib en daar dan belasting over betalen?
Enkele wellicht belangrijke feiten:
[*]Verkoop in 2014 plaatsgevonden. Eenmanszaak blijft bestaan,voldoet niet meer aan urencriterium
[*]nieuwe investering gebeurd in compleet andere branche
[*] intentie is om winst te genereren en uit te bouwen.
[*] naast eenmanszaak is er een loondienstverband van 28 uur
[*]investering gebeurd in dingen die kunnen worden afgeschreven
[*] meer info nodig??
Dank!
Danny
Beschermingsbewind
Bewindvoerder
trappist westvleteren 12 for sale
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45948-overnamesom-herinvesteren-andere-branche/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag