Als ik nu een eenmanszaak opricht en ik schaf hiervoor een bestelbus van +/- 2500 euro aan, dan betaal ik aan motorrijtuigenbelasting 92 per kwartaal oid.
prive zou ik 350 per kwartaal betalen voor dezelfde bus.
Wat gebeurt er wanneer ik in een worst case scenario dus geen inkomsten zou hebben in mijn eenmanszaak en ik bijvoorbeeld na 2 jaar met de eenmanszaak zou stoppen ?
moet ik dan toch het verschil nog gaan terugbetalen omdat ik geen inkomsten heb gehad in mijn emz ?
Nee ik probeer niet goedkoop 2 jaar lang een bestelbus prive te rijden, maar ik wil gewoon voordat ik start weten wat de mogelijke financiele consequenties zouden zijn mocht ik geen of weinig inkomsten/activiteit in mijn eenmanszaak hebben.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ProjectConnect
ProjectConnect
Als ik nu een eenmanszaak opricht en ik schaf hiervoor een bestelbus van +/- 2500 euro aan, dan betaal ik aan motorrijtuigenbelasting 92 per kwartaal oid.
prive zou ik 350 per kwartaal betalen voor dezelfde bus.
Wat gebeurt er wanneer ik in een worst case scenario dus geen inkomsten zou hebben in mijn eenmanszaak en ik bijvoorbeeld na 2 jaar met de eenmanszaak zou stoppen ?
moet ik dan toch het verschil nog gaan terugbetalen omdat ik geen inkomsten heb gehad in mijn emz ?
Nee ik probeer niet goedkoop 2 jaar lang een bestelbus prive te rijden, maar ik wil gewoon voordat ik start weten wat de mogelijke financiele consequenties zouden zijn mocht ik geen of weinig inkomsten/activiteit in mijn eenmanszaak hebben.
Bedankt ,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46591-bestelbus-zonder-activiteit-naheffing-van-belasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag