Vorig jaar ben ik gestart als eenmanszaak (ZZP). Ik maak nog niet veel omzet en heb slechts 1 of 2 opdrachtgevers. Steeds vaker zie ik als rechtsvorm de Flex BV voorbij komen. Kan iemand mij vertellen wat de nadelen hiervan zijn? Wanneer is het gunstig om te doen? Moet ik dan werknemer worden in mijn eigen BV? Betaal ik werkgevers- én werknemerspremies, 2x dus? Betaal ik alleen vennootschapsbelasting of ook IB? Kan ik mijn spaargeld overhevelen naar de Flex BV ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mieksp
mieksp
Vorig jaar ben ik gestart als eenmanszaak (ZZP). Ik maak nog niet veel omzet en heb slechts 1 of 2 opdrachtgevers. Steeds vaker zie ik als rechtsvorm de Flex BV voorbij komen. Kan iemand mij vertellen wat de nadelen hiervan zijn? Wanneer is het gunstig om te doen? Moet ik dan werknemer worden in mijn eigen BV? Betaal ik werkgevers- én werknemerspremies, 2x dus? Betaal ik alleen vennootschapsbelasting of ook IB? Kan ik mijn spaargeld overhevelen naar de Flex BV ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46627-eenmanszaak-of-flex-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag