• 0

Welke papieren moet ik nog meer afgeven of houden behalve verkoop factuur?

Hallo allemaal,

 

Ik wist niet zo goed waar ik het best deze onderwerp moest plaatsen. Excuses als het niet hier thuis hoort.

 

Ik ga langs bij bedrijven ( Horeca's, cafetaria's en restaurants) om mijn goederen aan te bieden, welke papieren moet ik afgeven aan de afnemer indien hij iets koopt en welke papieren moet ik houden als leverancier.

 

Ik verkoop Frisdrank, Snacks en schoonmaakartikelen. Ik neem aan dat ik de afnemer een factuur moet sturen en zelf eentje moet houden voor het administratie. Is het mogelijk dat ik de facturen thuis uitprint en het gegevens daar ga in vullen ?

 

En welke papieren heb ik nodig als bewijs van levering en welke papieren heeft de afnemer nodig als bewijs van betaling ?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe verloopt de betaling? Contant? Dan is het wel netjes als je de afnemer een factuur of een bon geeft met daarop de aantekening 'betaald' en een datum en een krabbel.

Het is voor jou handig als jij iets van de afnemer meekrijgt als bewijs dat je geleverd hebt. Maar voordat je daar een papieren stroom voor gaat ontwikkelen, is dat echt nodig? Hoe vaak verwacht je dat het voorkomt dat een afnemer zegt dat je niet geleverd hebt, als het gebruikelijk is dat je ter plekke de goederen uit je bus trekt?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Hoe verloopt de betaling? Contant? Dan is het wel netjes als je de afnemer een factuur of een bon geeft met daarop de aantekening 'betaald' en een datum en een krabbel.

Het is voor jou handig als jij iets van de afnemer meekrijgt als bewijs dat je geleverd hebt. Maar voordat je daar een papieren stroom voor gaat ontwikkelen, is dat echt nodig? Hoe vaak verwacht je dat het voorkomt dat een afnemer zegt dat je niet geleverd hebt, als het gebruikelijk is dat je ter plekke de goederen uit je bus trekt?

 

Bedankt voor je reactie Marcel :) . Meeste betalingen vinden contant plaats en bij grotere bedrijven gaat het via rekening maar vanuit jou vraag ''is dat echt nodig?'' begrijp ik dat ik niet verplicht ben om meerdere papieren af te geven.

 

Hiermee is mijn vraag eigenlijk ook beantwoord en ik denk dat zoiets zelden zal voorkomen. Voorlopig houd ik het alleen bij facturen :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.