Ik wil graag een pand aankopen dat ik voor een drietal zaken zal gebruiken.
- begane grond: verhuur aan andere bedrijven
- 1e verdieping: bedrijfsmatig gebruik voor mezelf (VOF)
- 2e verdieping: wonen
Ik heb hierover een aantal vragen en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik twijfel of ik het pand prive of zakelijk moet/kan aanschaffen.
Op dit moment is er in het pand nog geen aparte ingang voor de 1e of de 2e verdieping, maar die zal wel voor de 2e verdieping worden gecreëerd. Ik denk dat ik dit dus als privevermogen zal moeten aankopen. Klopt dat?
Over het aanschaffen van de begane grond en de 1e verdieping twijfel ik. Zoals ik in andere posts heb gelezen, is een vastgoed BV mogelijk interessant, maar als ik de begane grond ga verhuren, komt de BV weer niet in aanmerking voor investeringsaftrek volgens mij. Klopt dat? Misschien dan toch het gehele pand prive houden?
Zou ik het als volgt kunnen doen:
de begane grond wordt door BV aangeschaft.
1e verdieping door VOF
2e verdieping prive
Of wordt het dan te ingewikkeld of is dit helemaal niet interessant?
Ook ligt er nog wat grond rond het pand. Het liefst zou ik die grond prive aankopen. Is dat mogelijk?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TheoT
TheoT
Beste forumleden,
Ik wil graag een pand aankopen dat ik voor een drietal zaken zal gebruiken.
- begane grond: verhuur aan andere bedrijven
- 1e verdieping: bedrijfsmatig gebruik voor mezelf (VOF)
- 2e verdieping: wonen
Ik heb hierover een aantal vragen en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik twijfel of ik het pand prive of zakelijk moet/kan aanschaffen.
Op dit moment is er in het pand nog geen aparte ingang voor de 1e of de 2e verdieping, maar die zal wel voor de 2e verdieping worden gecreëerd. Ik denk dat ik dit dus als privevermogen zal moeten aankopen. Klopt dat?
Over het aanschaffen van de begane grond en de 1e verdieping twijfel ik. Zoals ik in andere posts heb gelezen, is een vastgoed BV mogelijk interessant, maar als ik de begane grond ga verhuren, komt de BV weer niet in aanmerking voor investeringsaftrek volgens mij. Klopt dat? Misschien dan toch het gehele pand prive houden?
Zou ik het als volgt kunnen doen:
de begane grond wordt door BV aangeschaft.
1e verdieping door VOF
2e verdieping prive
Of wordt het dan te ingewikkeld of is dit helemaal niet interessant?
Ook ligt er nog wat grond rond het pand. Het liefst zou ik die grond prive aankopen. Is dat mogelijk?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46761-pand-aankopen-deels-zakelijk-en-deels-priv%C3%A9/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag