• 0

Financiering tbv inkoop in een VOF

Hallo allemaal,

 

Ik heb al veel online gezocht, en kwam daarbij veel hier op het forum terecht, toch heb ik helaas nog geen oplossing gevonden voor mijn situatie.

 

Per 1-1-2015 wordt ik mede vennoot in de VOF waar ik nu 4,5 jaar fulltime werk. 1-1-2015 koop ik mijzelf in voor de eerste 15%, 1-1-2017 nog eens 15% en dan binnen een 4 á 5 jaar nog eens 20%.

 

De inkoop zal ik per inkoopmoment zelf moeten financieren en bedraagt tussen de 30.000 en 40.000 per inkoopmoment. De financiering ga ik terugbetalen dmv de overwinst die mij toekomt waar we in de vennootschapsovereenkomst afspraken over hebben gemaakt. Deze zal ongeveer 7.500 per jaar zijn.

 

Na veel zoeken en diverse banken gesproken te hebben kom ik niet aan een passende oplossing. De meeste banken verwijzen mij door naar een privelening omdat ik nog geen vennoot ben en geeft daarbij aan pas over 3,5/4 jaar na het eerste inkoopmoment de VOF als uitgangssituatie voor een lening te kunnen berekenen en dat het tot die tijd gebaseerd zou worden op mijn huidige brutoloon.

 

Echter kom ik dan aan een te laag bedrag met een verplichte maandelijkse aflossing. Ik hoop dat er hier iemand is met goede ideeën en/of mogelijkheden aangezien ik zelf niet erg thuis ben in de financiële materie.

Alvast dank, Stef

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Allereerst een aantal opmerkingen/vragen:

Vraag me af waarom je bent uitgenodigd om medevennoot te worden. Kwaliteiten die van belang zijn voir voortbestaan of verdere ontwikkeling van die vof?

 

In welke branche beweegd het bedrijf zich?

 

Totaal te betalen ca 120/m. In 3-tal termijnen. Niet duidelijk is wat je hiervoor krijgt.

 

Bij een overwinst van 7.500,= per jaar gaat het 16 jaar duren vooraleer je dat bedrag hebt terugbetaald. Waarbij nog geen rekening is gehouden met een rentepost. Geen financier die hier in mee wil gaan.

 

Weet niet of die vof financiele verplichtingen is aangegaan, zoals bankfinancieringen en/of andere kredieten. Ben je ervan bewust, dat als je in die vennootschap instapt, jij ook hoofdelijk aansprakelijk wordt. Hoe schat jij dat risico in?

 

Financieringsalternatief: is overwogen/besproken of is het mogelijk jou in de vof in te laten groeien? Jaarlijks een deel van jouw salaris/beloning om te vormen tot vennootschapskapitaal?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.