• 0

stoppen met bv door strubbelingen aandeelhouders

Goedemorgen.

Mijn situatie.

Ik heb samen met een vriendin een bv opgericht. We hebben ieder 50 % van de aandelen. Qua geld heb ik 12.000 euro gestort en zij 6000 euro. Ik heb haar op papier 3000 euro geleend zodat we allebei dus 9000 euro hebben gestort.

 

Zij betaalt niets af aan deze lening, type kale kip heeft niks, huis in NL verkocht met enorme restschuld.

Inmiddels is zij ook geëmigreerd naar het midden oosten.

 

We hebben de taken op zich goed verdeeld echter zij doet steeds minder doordat ze er geen tijd voor heeft.

En wat ze dan wel doet, daarvan vind ik dat ze het niet goed doet.

Dat levert enorm veel discussies op. En bij alles wat ik doe heeft ze commentaar en ze kleineert mijn personeel (ik heb naast de bv een eenmanszaak met personeel die ook werkzaamheden doen voor de bv). Er is geen positieve stimulans meer.

En voor mij is de druppel nu over de emmer en heb ik gezegd te willen stoppen. Zij heeft dat ook al vaker gezegd, maar toen wilde ik niet.

Via kvk, accountant en notaris info opgevraagd hoe te handelen.

Nu wil zij opeens niet stoppen en wil ze bemiddeling. Voor mij is dat station al gepasseerd. Nu ik heb aangegeven te willen stoppen, kan het wel op mijn manier, gaat ze er wel actiever aan werken en legt ze zich er bij neer dat het moet gaan zoals ik wil. Dit heeft ze al vaker gezegd en dan gaat het even goed maar na een aantal weken zwakt het weer af. Zij communiceert dit niet met mij. Ik kom daar nu weer achter nu ik heb gezegd te willen stoppen.

 

Zo wil ik geen bedrijf runnen, het bedrijf is van twee mensen dus ook twee x input, en daarvoor is mijn vertrouwen door alle discussies (ruzies) te veel beschaamd. Helaas zijn er nog veel mensen die niet met haar door 1 deur kunnen. Dat is voor mij heel vervelend zaken doen.

 

Dit was de eerste oplossing:

 

ik koop haar aandelen (met accountant al bedrag berekent en voorstel gedaan wat zij krijgt aan databases en handelsnamen))

Dan heb ik de aandelen voor 100 %.

Ik hevel twee over gebleven handelsnamen over naar mijn eenmanszaak en ik hef de bv op.

Nu wil zij dus niet stoppen.

ik wil echt niet meer met haar verder.

 

Moet het kwaadschiks (liever niet) of zijn er nog andere mogelijkheden?

 

Ik hoor het graag. Bedankt voor uw advies.

Eertje

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aandelen zijn niks waard omdat we altijd verlies hebben gedraaid. Ik wil er toch voor betalen omdat ik denk dat de handelsnamen echt toekomst hebben. Het geld dat ik geboden heb staat gelijk aan haar flinke privé schuld die ze bij mij heeft. Soort van goodwill bedrag. Maar zij weet/denkt ook dat de handelsnamen succesvol zjllen/kunnen zijn. Daarom wil ze niet stoppen. Maar ze doet nu ook zo weinig voor het bedrijf. Daarom weet ik zeker dat ik het alleen kan en wil ik van haar af. Dus schenken is zeker geen optie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.