• 0

Oldtimers als pensioen voorziening

Hoi,

Alweer een tijdje niet inglogd en mijn username kwijtgeraakt :(

Wel veel meegelezen afgelopen periode.

Volgende vraag, hoop dat iemand kan helpen.

 

Ik heb zelf een holding, waarvanuit ik mgmt opdrachten aanneem.

Eea loopt al jaren prima en ik heb aardig wat winst dus veel afdracht.

In prive een aantal oldtimers, en nog een 2e bv op de plank. Ik zou vanuit prive deze oldtimers in de bv 2 willen onderbrengen als pensioenvoorziening, onderhoud te kunnen doen, wellicht af en toe een auto kopen/verkopen....

Ik zou graag de winst uit bv 1 gebruiken om de oldtimers aan te schaffen, of wellicht initieel met een regeling incl. Rente willen afbetalen (kosten aanschaf van de autos zijn meer dan winst in bv 1)

 

Vraag oa hoe krijg ik de gelden van bv 1 naar 2 ?

Kan ik op deze wijze pensioen voorziening in die bv 2 opbouwen ( is in mijn ogen belegging)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo

 

Waarom de oldtimers naar een BV? Dan wordt dit een bedrijfsmatige activiteit met winstbelasting. Eventuele verliezen zijn fiscaal niet compensabel, tenzij er een fiscale eenheid ontstaat met de werkmaatschappij.

 

Nu zitten de oldtimers in box 3. Het rendement is belastingvrij, behoudens de vermogensrendementsheffing 1,2%. Zolang de investering maar wordt gezien als belegging en niet bedoeld in het kader van ondernemerschap.

 

Onmiddelijke belastingdruk voor de winstgevende advies kan worden vermeden door een pensioenvoorziening in deze BV. Maar makkelijker is nog: banksparen.

 

Zo zondermeer dus: laat die oldtimers lekker in privé. En ga banksparen.

 

Groet

 

Peter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.