Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tigcheldijk
tigcheldijk
Hallo,
Hier een vraag over het boeken van incassokosten.
Situatie is als volgt: ik wil een kantoor in incasso/debiteurenbeheer gaan opzetten. Ik heb jarenlang op een deurwaarderskantoor gewerkt maar de boekhouding heb ik niet uitgevoerd.
Stel: ik heb een opdrachtgever die een vordering uit handen geeft laten we zeggen €100,-. Hier bovenop reken ik incassokosten laten we zeggen €20. Ik stuur debiteur "de klant van mijn opdrachtgever" een brief met verzoek om €120 te betalen.
Als debiteur dan toch gaat betalen aan mij €120,- dan komt dit op mijn rekeningafschrift. Hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding. Welke grootboekrekeningen heb ik nodig?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag