tigcheldijk

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

tigcheldijk's trofeeën

  1. Das duidelijke taal. Bedankt, ik kom er nu wel uit...denk ik
  2. Goeiemorgen, ik probeer in Reeleezee de eindejaarsboeking + beginbalans te maken echter wil dit nog niet zo lukken. Ik ben gewend te werken met Snelstart. Mijn balans op 31-12 is als volgt (fictief): Vlottende Activa debiteuren 200 verrekeningen 300 bank 6000 Totaal activa 5900 Passiva resultaat 17000 prive stort & opn 17900 kvv nettolonen 6000 vakantiegeld 1500 pensioenpr 5000 premie zktkst 3000 Soc. last 6000 Totaal 10000 btw af dr aangifte 3000 Loonbel te bet. 9000 vraagpost 100 Totaal kvv 5000 totaal passiva 6000 Mijn w&v rek. op 31-12 is als volgt (ook weer fictief) Personeel € 60000 Omzet € 67000 Kantoor € 3500 Betalingsverschil € 3 Verkoop € 11000 Algemene € 600 Bank kst € 30 Overige € 7 Totaal € 80000 €67000 Welke eindejaarsboeking maak ik? In snelstart was dit: btw rekeningen leegmaken + resultaat wegboeken. Echter in de gebruiksaanwijzing van reeleezee staat dat de prive stortingen/ ontvangsten ook leeg moet?? Verder zou ik graag willen weten welke rekeningen ik op moet nemen in de beginbalans? Kan ik alles overnemen van de eindbalans? De kvv rekeningen ook? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
  3. Bedankt, ik ga het wel even testen. Mocht ik er net uitkomen dan verschijn ik weer op het forum
  4. Dat is allereerst duidelijk. Maar hoe verwerk ik dit dan in mijn boekhoudsysteem? Want daar zit het probleem. Heel fijn dat alles zo geautomatiseerd werk tegenwoordig maar ik wil wel weten wat ik doe.
  5. Hallo, Hier een vraag over het boeken van incassokosten. Situatie is als volgt: ik wil een kantoor in incasso/debiteurenbeheer gaan opzetten. Ik heb jarenlang op een deurwaarderskantoor gewerkt maar de boekhouding heb ik niet uitgevoerd. Stel: ik heb een opdrachtgever die een vordering uit handen geeft laten we zeggen €100,-. Hier bovenop reken ik incassokosten laten we zeggen €20. Ik stuur debiteur "de klant van mijn opdrachtgever" een brief met verzoek om €120 te betalen. Als debiteur dan toch gaat betalen aan mij €120,- dan komt dit op mijn rekeningafschrift. Hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding. Welke grootboekrekeningen heb ik nodig?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.