• 0

Loon ontvangen in de vorm van Aandelen

Beste Forumleden,

 

Ik ben benaderd door een bestaande klant om een (kleine) vastgoedporteuille radicaal om te gooien. Uiteraard vind ik dit een leuke nevenactiviteit, maar voor een aantal zaken heb ik niet direct een passende oplossing.

 

Casus:

Er wordt een BV opgericht waarbij er in eerste instantie 4 participanten zijn; de vader met vermogen in de vorm van "bakstenen" (vrij van hypotheek) en contanten (resp. 900.000,- en 200.000,-). en drie kinderen. Alle drie zullen een gelijke hoeveel aandeel in de BV krijgen. Door de beperkte huurstroom, onderhoud en vermogensbelasting blijft er aan het eind van het jaar 0 euro over.

 

Mijn opdracht is om een positieve cash-flow en winst in de onderneming te generen en het geïnvesteerde vermogen binnen 15 jaar te verviervoudigen.

 

Het probleem is dat ik eigenlijk als (toekomstig) directeur van de onderneming niet betaald kan worden, want er is immers geen geld. (of je moet alles opvreten wat er is, maar gezien de positie alles behalve wenselijk). Geen (direct)loon ontvangen is geen bezwaar, omdat dit enkel nevenactiviteiten zijn.

 

Mijn idee is om uit betaald te krijgen in aandelen en binnen 10 jaar voor 20% aandeelhouder te zijn van de BV en te genieten van het door mij mede opgebouwde kapitaal en winstuitkering. Deze aandelen zouden als "management-fee" ondergebracht worden in mijn eigen Holding.

 

Vragen:

- Hoe kom je tot een reële vergoeding (basis vergoeding, "prestatie-bonus").

- Wat is fiscaal aantrekkelijk en uberhaupt mogelijk. Mij als directeur vanuit eigen Holding te "detacheren" of in dienst te treden en loonheffing af te dragen.

 

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt ]

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.