Ik heb een vraag over dividend uit aanmerkelijk belang:
Op 31 december heb ik een dividend betaalbaar gesteld vanuit een BV waarin ik een aanmerkelijk belang heb. De uitbetaling van het dividend, evenals de afdracht dividendbelasting, vinden plaats in januari, dus op 31/12 was die verschuldigd gebleven.
Moet ik het dividend (box 2) nu aangeven in de IB aangifte van 2014 of 2015?
2014 lijkt mij de meest logische keus, maar ik heb het letterlijke antwoord niet op de site van de belastingdienst kunnen vinden en wil het toch zeker weten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Alex
Alex
Ik heb een vraag over dividend uit aanmerkelijk belang:
Op 31 december heb ik een dividend betaalbaar gesteld vanuit een BV waarin ik een aanmerkelijk belang heb. De uitbetaling van het dividend, evenals de afdracht dividendbelasting, vinden plaats in januari, dus op 31/12 was die verschuldigd gebleven.
Moet ik het dividend (box 2) nu aangeven in de IB aangifte van 2014 of 2015?
2014 lijkt mij de meest logische keus, maar ik heb het letterlijke antwoord niet op de site van de belastingdienst kunnen vinden en wil het toch zeker weten.
Hoor t graag,
Alex
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48075-wanneer-dividend-aanmerkelijk-belang-aangeven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag