• 0

aandeel in product: hoe qua rechtsvorm / juridisch regelen?

Hallo,

 

Ik twijfel erover of dit helemaal de juiste categorie is voor onderstaande vraag, maar goed... :-)

 

Ik heb een BV waarmee meerdere innovatieve producten en concepten worden ontwikkeld en gelanceerd. We hebben nu een idee voor een nieuw product, dat zal worden neergezet als online dicussie-platform, onder de vlag van mijn BV. Hierbij wil ik samenwerken met een andere (zelfstandig) ondernemer. Naast het recht op een deel van de omzet/winst op het product, wil de persoon waarmee ik ga samenwerken ook een aandeel in het product als zodanig (vanwege inspraak, maar ook vanwege de opbrengsten bij een mogelijke exit mocht het een groot succes worden).

 

Ik kan hier wel inkomen, maar vraag me af of hoe dit laatste te realiseren is. Ik voel er weinig voor om voor de bijdrage aan één product een aandeel in mijn hele BV af te staan. Voor de hand liggende oplossing zou kunnen zijn om een aparte BV op te richten specifiek voor het nieuwe product, maar gaat dat in dit stadium niet wat ver? Los van de administratieve rompslomp moeten we nog maar afwachten of het product echt gaat vliegen, maar aan de andere kant heb ik de behoefte om juist nu duidelijke afspraken vast te leggen, voor het te laat is.

 

Heeft iemand een tip voor me in deze?

 

Vast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja is het zo makkelijk?

 

Dus goed vastleggen welke omzet, kosten en winst we aan dit specifieke product toerekenen en die doorvertalen naar contractuele afspraken met hem (periodieke uitkering percentage van de winst op het product voor een bepaalde periode)? En daarnaast het recht op een percentage van een evt verkoopsom mocht het zover komen voor een bepaalde deadline?

 

Ik wist niet dat dat contractueel zo makkelijk te regelen was, maar dat scheelt een hoop gedoe, dank je!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.