• 0

Welke rechtsvorm voor Internet bedrijf met 2 eigenaren?

Beste HL'ers,

 

Graag jullie input/feedback over het volgende;

 

Ons bedrijf staat nu helemaal klaar en alles is zeer goed verlopen. Ondanks dat we al qua communicatie een tijd bezig zijn, hebben we officieel nog geen bedrijfsvorm gekozen.

 

We vinden het zeer lastig om hierin een juiste keuze te maken, daarom doe ik graag een beroep op jullie kennis.

 

We zijn een internet bedrijf (financiele sector) met twee eigenaren.

Er zijn nogal wat ondernemingsvormen om uit te kiezen, wat zijn de voordelen en nadelen?

 

Alvast bedankt voor jullie advies.

 

alex

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoveel vormen kan ik me eigenlijk niet indenken, verder dan VOF of BV kom ik niet.

 

De VOF is aantrekkelijk door lagere kosten voor oprichting en minder administratieve verplichtingen. De BV is aantrekkelijk door de beperkte aansprakelijkheid, wat zeker bij werken met meer dan 1 eigenaar belangrijk kan zijn. Welk van de vormen fiscaal gunstig is hangt met name af van de winst die je gaat maken.

 

Voor details zou ik even de search gebruiken, de discussie EMZ/VOF vs BV is wel vaker gevoerd.

Link naar reactie
  • 0

Als aanvulling op BenM: Bij een fiscale winst vanaf € 90.000 wordt het gunstiger om een BV op te richten. Er komt bij de BV wel meer administratieve rompslomp kijken, met name het voeren van een salarisadministratie (bij een BV kom je formeel als werknemer in dienst) met aangifte loonbelasting (elk kwartaal) en jaarlijks een aangifte vennootschapsbelasting.

Daarnaast is de continuiteit bij een BV beter geregeld: het is een aparte juridische entiteit (rechtspersoon) waardoor overdracht eenvoudiger is.Het opbouwen van pensioen is in de BV eenvoudiger: de kosten hiervan kunnen ten laste van de winst worden gebracht; bij een VOF is dit niet mogelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.