• 0

183 dagen regeling - werken vanuit het buitenland

Afgelopen dagen ben ik mij gaan verdiepen in de 183 dagen regeling en dat zou voor mij best eens van toepassing kunnen zijn. Voordat ik een belastingadviseur in de arm neem, controleer ik graag mijn situatie met jullie: 2014 starte in loondienst bij mijn werkgever in Amsterdam. Omdat ik mijn geld verdien in de online marketing, was het mogelijk om vanuit het buitenland te werken.

 

Op mijn Nederlandse contract heb ik in de periode Jan-Aug 2014, 119 dagen gewoond en gewerkt vanuit Hong Kong. Tot mei 2014 woonde ik in bij mijn verloofde in Hong Kong en sindsdien zijn wij getrouwd.

 

1 september 2014 ben ik van werkgever veranderd (lokaal Hong Kong contract) en per direct uitgeschreven in Nederland. Sindsdien betaal ik rechtstreeks belasting in Hong Kong en ben ik niet meer terug geweest in Nederland.

 

Ik redeneer over 2014:

119 dagen (JAN-AUG) en 122 dagen (SEP-DEC) = 241 dagen wonen en werken in Hong Kong, daarmee zou het mogelijk moeten zijn om gebruik te maken van de 183 dagen regeling. Welke impact zou de regeling hebben op de ingehouden wage tax over JAN-AUG?

 

Klopt deze redenatie of zie ik het verkeerd? Alvast bedankt voor jullie eerste adviezen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.