• 0

aftrekbaarheid verhuiskosten freelancer

Ik ben voornemend te gaan verhuizen naar woonplaats met een centralere ligging dan waar ik nu woon, waardoor opdrachten in de randstad meer binnen bereik komen. In Noord-Nederland worden de opdrachten in mijn vakgebied namelijk schaarser en wil door de verhuizing mijn werkregio uitbreiden.

 

De regels van de belastingdienst hebben vooral betrekking op het dichterbij de vestiging gaan wonen, maar in mijn geval neem ik de vestiging (huisadres) mee en werk ik enkel op locatie van de opdrachtgever.

 

Zijn in dit geval de verhuiskosten aftrekbaar?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Nee. Je kunt constructies optuigen, zoals eerst een kantoor huren in de randstad en dan 'dichterbij je werk gaan wonen', of een tweede woning in de randstad huren en deze opvoeren als 'kosten van huisvesting buiten de woonplaats' of de nieuw te betrekken woning 'gewoon' zakelijk etiketteren.

 

Al deze opties maken een bepaalde variant hooguit fiscaal aantrekkelijker, als je de inspecteur al enthousiast springend achter jouw standpunt krijgt. Maar ze leveren zeker geen geld op, ze zijn allemaal (op de laatste na) duurder dan 'gewoon verhuizen'.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.