• 0

Inkomsten Belasting VOF 50% aandeel (niet ondernemer)

Hallo beste forumleden,

 

Ik kon het juiste antwoord nog niet vinden, vandaar even dit bericht.

Ik heb samen met een goede vriend een webwinkel. Hiervoor hebben wij een VOF, ieder 50% (contractueel vastgelegd). Ik werk fulltime en de webwinkel doe ik in de avonduren. De belastingdienst ziet mij dan ook niet als ondernemer voor de inkomstenbelasting, alleen de omzetbelasting.

 

Nu hebben we afgelopen jaar een bescheiden winst gemaakt. Het grote deel van de winst zit in het bedrijf, omdat we dit jaar het assortiment willen uitbreiden, slechts een klein deel is uitgekeerd.

Ik was even benieuwd hoe ik dit het beste kan aangeven in mijn belastingaangifte. Moet ik 50% (mijn deel) van de winst opgeven, als inkomsten overige werkzaamheden of werkt dit anders?

 

Zo ja, loont het de moeite om de Belastingdienst te vragen mij als ondernemer te zien?

Ik hoor het graag.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo:

 

Of de winst wordt uitgekeerd of niet is niet van belang. Het gaat om de jaar eindbalans, en wel jouw vermogen of jouw kapitaal wat is vastgesteld plus de privé opnames minus de privé stortingen.

 

Die moet je inderdaad opgeven als opbrengsten uit overige werkzaamheden.

 

Groet en succes

 

Peter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.