• 0

gezocht; iemand met kennis van belastingwetgeving! Buitenlandse facturen.

Beste hl leden,

 

Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik mijzelf eerst kort introduceren. Mijn naam is Jeroen, 22 jaar, student aan Erasmus en inmiddels 2 ondernemingen gestart. Een daarvan redelijk succesvol (ik kan ruimschoots in mijn levensonderhoud en studiekosten voorzien) de andere helaas gefaald en veel verlies opgeleden. De eerste onderneming richt zich op fondenwerving voor goede doelen op de particuliere markt, de tweede richtte zich op ontwikkeling van mobiele applicaties voor de retail.

 

nou de rede van deze post; ik ga nu een scenario schetsen, louter hypothetisch, waar ik met mijn professor niet uit kon komen.

 

Stel, onderneming ABC is in Nederland gevestigd en verkoopt product X. Dit product kan in Nederland worden ingekocht voor 1 euro per eenheid. Onderneming ABC verkoopt dit product vervolgens in Nederland aan consumenten voor 10 euro per eenheid. Onderneming ABC maakt in dit geval een brutowinst van 9 euro per eenheid. Echter besluit de onderneming dat er meer winst te behalen zou vallen als product A "op papier" zou worden ingekocht bij bedrijf Y in, zeg India voor 5 euro per eenheid. De betaling aan deze leverancier geschied zogenaamd contant. Onderneming XYZ stelt een valse factuur op zodat het lijkt alsof de producten ingekocht worden bij onderneming Y in India.

 

Vragen aangaande dit scenario;

 

1. Is de belastingdienst in staat de Indiase onderneming te controleren om te verifiëren dat deze transactie heeft plaatsgevonden.

 

 

vast bedankt voor jullie reacties,

 

Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.