• 0

Problemen met verzekeraar tegenpartij

Een tijdje geleden is er een bus tegen mijn bus aangereden terwijl wij in een file stonden.

 

Er is nu een discussie ontstaan over de huur van een voertuig tijdens de afhandeling van de schade.

De verzekeraar van de tegenpartij weigerde door drukte de zaak in behandeling te nemen.

Na drie maanden kwam men eindelijk over de brug met het geld.

 

Nu weigeren ze kosten van de huur auto te betalen. Om twee redenen.

 

- Periode is te lang

- Ze accepteren de facturen niet en eisen een betalingsbewijs.

 

Men weigert aan te geven welk termijn ze wel willen vergoeden en zeggen dat ze niet geloven dat de facturen ook werkelijk betaald zijn.

Het bedrijf waar ik de bus heb gehuurd is gestopt en men doet nu heel moeilijk over het toesturen van het betalingsbewijs. Bedrijf is niet falliet, dus er is geen curator.

Ik heb al een aangetekende brief gestuurd, maar daar komt geen reactie op.

 

DAS handeld de zaak voor ons af, maar lijkt niet erg geinteresseerd te zijn in het oplossen van de zaak, mijn vragen worden niet beantwoord en het lijkt er op dat hij ook niet tegen de andere partij in durft te gaan.

 

Mijn vragen zijn nu. Mag een verzekering een betalingsbewijs eisen en hoe kan ik de verhuurder dwingen het betalingsbewijs te sturen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

emailverkeer niet, het zijn bijna onze buren. Wel een schaderapport, zo'n formulier waarop de aanwezige schade staat, maar die verwijst naar de het contract, staat geen datum op.

Deze accepteerde ze niet vanwege het ontbreken van het contract en het ontbreken van een datum.

Contracten worden bij ons nooit zolang bewaard, we huren te vaak een wagen. Zodra de factuur binnen is gaat het contract de prullenbak in.

Ik had niet verwacht dat ik deze nodig had. Wijze les voor de volgende keer.

 

Het ziet er naar uit dat ik moet hopen op het betalingsbewijs en anders heb ik pech met de huur. Het ongeluk heeft me toch al teveel geld gekost, wil het liever afsluiten.

 

edit: het verhuurbedrijf is niet failliet, als het wel failliet zou zijn, zou het iets makkelijker zijn, want dan is er een curactor, die ik eventueel zelfs een vergoeding voor zijn diensten zou kunnen geven.

Maar de eigenaar van het bedrijf reageert maar heel af en toe.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.