Zoals in mijn vorige post te lezen hier, heb ik in 2014 een Werk BV en eigen Holding BV opgericht.
Voor de financiering van de Werk BV is er een investering geweest en een gedeelte als lening met persoonlijke aansprakelijkheid. Omdat de werkzaamheden zijn gestaakt dien ik nu het lening-gedeelte terug te betalen.
Hoe zou ik de afbetaling het beste aan kunnen pakken, via Holding BV of prive?
Mij is destijds geadviseerd om het via de holding te doen.
- Eerste gedeelte als lening afbetaling aan holding (Gelijk aan bedrag dat gestort is naar prive rekening, zie o.a. comment van Joost in link vorige post)
- Resterend bedrag als kapitaalinjectie
Het advies klinkt logisch omdat de lening van Holding BV naar prive terugbetaald dient te worden.
Waarom zou ik echter het resterend bedrag via de Holding laten lopen?
Wat zijn de voordelen van dit advies? Ik zou ook het resterend bedrag prive kunnen betalen, dan heb je de transactiekosten niet van de zakelijke rekening.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Derdedimensie
Derdedimensie
Beste,
Zoals in mijn vorige post te lezen hier, heb ik in 2014 een Werk BV en eigen Holding BV opgericht.
Voor de financiering van de Werk BV is er een investering geweest en een gedeelte als lening met persoonlijke aansprakelijkheid. Omdat de werkzaamheden zijn gestaakt dien ik nu het lening-gedeelte terug te betalen.
Hoe zou ik de afbetaling het beste aan kunnen pakken, via Holding BV of prive?
Mij is destijds geadviseerd om het via de holding te doen.
- Eerste gedeelte als lening afbetaling aan holding (Gelijk aan bedrag dat gestort is naar prive rekening, zie o.a. comment van Joost in link vorige post)
- Resterend bedrag als kapitaalinjectie
Het advies klinkt logisch omdat de lening van Holding BV naar prive terugbetaald dient te worden.
Waarom zou ik echter het resterend bedrag via de Holding laten lopen?
Wat zijn de voordelen van dit advies? Ik zou ook het resterend bedrag prive kunnen betalen, dan heb je de transactiekosten niet van de zakelijke rekening.
Groet,
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag