• 0

Al 2 jaar machteloos aan het wachten op een vergunning

 

Zijn er meer mensen die lijdzaam moeten wachten op een besluit van de gemeente?

Wij hebben met ons ijsbedrijf een vast verkooppunt in een hoofdstraat in het centrum van een (top 10 grootste) stad, maar slechts beperkte ruimte en geen stroomvoorziening. De mogelijkheden zijn dus zeer beperkt en concurreren met luxe ijssalons is zo moeilijk geworden dat wij niet eens meer op deze plaats staan sinds enige jaren.

Daarom hebben wij eind 2013 een verzoek ingediend om een wijziging van deze plaats, naar een locatie 50 meter verder op een nieuw te bouwen plein wat reeds af is. Ideaal, genoeg ruimte, publiek en ook nog eens een stroomvoorziening.

Nu houdt de gemeente ons al enige tijd aan het lijntje, met het argument dat er nog geen besluit is genomen over het standplaatsen beleid. Tevens weten ze nog niet precies wat ze precies met het plein willen gaan doen.

Bottom line is inmiddels dat anno 2015 de winkels aan dit plein voor 80% ingevuld zijn en de terrassen allen reeds geplaatst zijn. Ofwel, voor de grote ondernemers worden klaarblijkelijk wel besluiten genomen en ik moet maar wachten of er uiteindelijk nog een plekje over is, terwijl ik als een van de eerste deze aanvraag heb gedaan. Ik vrees zelfs dat er uiteindelijk helemaal geen plaats wordt beschikbaar komt voor mij, mijn buikgevoel zegt dat de besluitnemers niet echt staan te springen, er moest zelfs overlegd worden met andere winkels die ook ijs als bijproduct verkopen (ze draaien de boel dus zelfs om).

Ik vrees dat de gemeente alles mag bepalen wat ze willen en ik maar vriendelijk moet afwachten of het door gaat. Mensen met gelijke ervaringen hier?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.