• 0

Tankpas met BTW teruggave uit buitenland

Als software consultant (ZZPer) maak ik 40dk per jaar in zowel Nederland als België. Daarnaast zie ik met vakantie ed ook wel meer van Europa. Ik lease de auto dus kan alle kosten aftrekken.

 

Als ik naar Belgie of Duitsland ga dan zorg ik meestal dat ik een volle tank heb, zodat ik in NL van de BTW aftrek gebruik kan maken. Ik weet wel dat je via een buitenlandse belastingdienst geld kan terugvragen, maar dat lijkt me erg veel gedoe.

 

Om de administratie wat te vereenvoudigen en om te kunnen genieten van de lagere dieselkosten in Belgie zou ik graag kijken naar een brandstofpas, die ook bruikbaar is in het buitenland en waar een BTW terugvraagservice bij zit.

 

Ik heb hierbij een aantal doelen:

-Eenvoudiger maken van de administratie

-Mogelijkheid hebben om BTW terug te krijgen uit het buitenland.

-(Bijna) overal kunnen tanken

-totale kosten beperken

 

Ik heb tot nu toe een aantal aanbieders bekeken.

-MKB Brandstof (doet geen buitenland)

-Travelcard (doet buitenland maar geen btwteruggave)

 

Na wat googlen kom ik bijvoorbeeld DKV tegen. Deze regelen BTW declaraties in het buitenland voor je, vragen accijns terug maar voor zover ik kan zien is dit voor grotere bedrijven bedoeld.

 

Wat doen andere ZZPers hier op het forum die regelmatig in het buitenland tanken?

 

Ik hoor graag hoe jullie het doen of andere tips hebben.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb net voor m’n zoon toegang gevraagd bij de belastingdienst om buitendlandse BTW terug te vorderen

wat ik er van gelezen heb, net zo eenvoudig als aangifte BTW, alleen moet je kopie factuur bijvoegen

en je doet het maar 1 ker p.j.

dat zijn in 1 aangifte 2 landen en klaar is kees

 

moet kunnen

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.