• 0

Outsourcing naar China

Beste forumleden,

 

Ik ben opzoek naar iemand die mijn vragen kan beantwoorden omtrent het laten produceren van een product in China. Is er iemand die hier ervaring mee heeft die mij verder kan helpen? Misschien kent iemand een soort kleine fabriek die af en toe dingen op bestelling kan maken (ook losse eenheden).

 

Alle benodigde onderdelen voor het product zijn in China te koop en hoeven daar alleen samengevoegd te worden. Dit vereist alleen wat simpel handwerk (geen expertise).

 

Het probleem is dat erg (nog) geen constante vraag is. Het product is namelijk nog niet gelanceerd. Het zal in het begin erg fluctueren.

 

Ter extra informatie:

Het kost ongeveer 4 weken (soms langer) om alle onderdelen in Nederland te krijgen(ik maak het product dan zelf). Ik heb geen startkapitaal dus ik durf geen voorraad opbouwen. Ik denk dat de tijd tussen bestelling en ontvangst verkleint kan worden als ik het in China laat produceren en dat ik persoonlijk risico hiermee verlaag.

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Martijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder in details te treden over wat ik in China liet maken. Ik heb er zeer slechte ervaringen mee. En ik had de moeite genomen om meerdere fabrieken en werkplaatsen te bezoeken.

 

Als jij al te klein bent om zelf voorraad aan te houden, zit er geen enkele fabriek of werkplaats in China op je te wachten. Ze verdienen er gewoon niet genoeg geld aan. Denk eens aan de inwerk kosten, voor hoeveel producten moeten ze mensen inwerken? 20? 200? Heel misschien dat het ze bij 2.000 stuks boeit. En je een positief antwoord krijgt. Dan is mijn ervaring dat ze gaan kijken wanneer het rustig is en ze inbetween grote orders zijn. Kan 1 maand zijn, kan 5 maand zijn. Let erop dat als ze al reageren, er totaal geen scrupules zijn voor wat betreft je product lanceerdatum of levertijden. Tenzij je echt hele grote aantallen laat maken.

 

Zet het zelf in elkaar zolang het kan en kijk eens naar sociale werkplaatsen in Nederland of een Fullfilmentbedrijf dat er montage bij doet. Of probeer toch wat startkapitaal bij elkaar te krijgen. Zoek je schaalbaarheid in ieder geval niet in China als je klein bent.

 

Succes met deze puzzle. Pas op dat je niet een product lanceert met een loze leveringsbelofte van een Chinese leverancier fabrikant.

 

Samengevat: je zoekt iets wat niet bestaat.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.