Ik ben aan het onderzoeken wat nu het beste is, maar het blijkt moeilijker dan gedacht om de juiste antwoorden te vinden en daardoor de juiste keuze te maken. Al eerder heb ik het punt ter sprake gebracht betreffende de webshop en hier niet echt concreet het juiste antwoord gevonden. Nogmaals zal ik proberen om kort en bondig mijn situatie uit te leggen:
- Ik fok en verkoop honden.
- Ik heb een webshop waarin ik o.a. hondenvoer verkoop. Over hondenvoer hoef je in Duitsland maar 7%BTW te betalen en in Nederland 21%. Hierdoor zou ik het dus 14% goedkoper kunnen verkopen aan Nederlandse klanten.
- Mijn vrouw is ambtenaar bij een gemeente.
Wat is financieel het aantrekkelijkste?
- Een huis bouwen in Duitsland met bedrijfsruimte en de webshop daar vooral op de Nederlandse markt richten?
- Een huis kopen/huren in Nederland en een webshop hebben in Duitsland met een opslag of postadres in Duitsland?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
OADAL
OADAL
Ik ben aan het onderzoeken wat nu het beste is, maar het blijkt moeilijker dan gedacht om de juiste antwoorden te vinden en daardoor de juiste keuze te maken. Al eerder heb ik het punt ter sprake gebracht betreffende de webshop en hier niet echt concreet het juiste antwoord gevonden. Nogmaals zal ik proberen om kort en bondig mijn situatie uit te leggen:
- Ik fok en verkoop honden.
- Ik heb een webshop waarin ik o.a. hondenvoer verkoop. Over hondenvoer hoef je in Duitsland maar 7%BTW te betalen en in Nederland 21%. Hierdoor zou ik het dus 14% goedkoper kunnen verkopen aan Nederlandse klanten.
- Mijn vrouw is ambtenaar bij een gemeente.
Wat is financieel het aantrekkelijkste?
- Een huis bouwen in Duitsland met bedrijfsruimte en de webshop daar vooral op de Nederlandse markt richten?
- Een huis kopen/huren in Nederland en een webshop hebben in Duitsland met een opslag of postadres in Duitsland?
Alvast bedankt voor de adviezen.
Roy
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51891-wonen-in-duitsland-webshop-in-duitsland-partner-werkt-in-nederland-of/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag