• 0

Budgetten; noodzakelijk of overbodig?

Budgetteren, je hoort het overal en wordt altijd als zeer belangrijk omschreven. Maar worden budgetten in de praktijk ook veel gebruikt door ondernemers?

 

Heb ik er wat aan om budgetten op te stellen?

Er zijn veel verschillende manieren van budgetteren, maar welke vorm is nu geschikt voor mijn bedrijf?

Hoe werkt een budgetteringsproces eigenlijk?

Wat zijn de voor- en nadelen als ik een budget gebruik?

 

Dit zijn vragen die veel ondernemers zichzelf stellen als ze zich verdiepen in het budgetteren. Ik ben van mening dat een goed budget elke ondernemer kan helpen, maar dan dient het budget wel op de juiste manier opgesteld te zijn.

 

Met deze poll hoop ik duidelijkheid te krijgen hoe ondernemers tegen budgetteren aan kijken en of er meer aandacht aan budgetteren moet worden besteed op dit forum.

 

Ik hoor graag jullie mening!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De interesse voor budgetten valt me tot nu wat tegen. ???

 

Of is de poll te ver in het venster gezakt? :-\

 

De aanhouder wint!! ;)

Had deze poll nog niet gezien maar het wekt wel mijn interesse. Heb eigelijk nog nooit naar budgettering gekeken als geheel concept.

Mij lijkt het wel interressant om dit te doen. Door budgetten op te stellen voor bepaalde activiteiten krijg je ook meer inzicht in de financiele mogelijkheden in combinatie met je doelstellingen. (lijkt me). Volgens mij is dit dan wel een dynamisch proces en ik denk dat je dit dan ook met regelmaat moet herzien en de resultaten moet reviewen! Misschien maandelijks?

 

Nu ik er zo over bezig ben vind ik het wel een interessant topic, ik wil me hier wel wat verder in verdiepen. Zijn er mensen die hier meer verstand van hebben en mij wat literatuur kunnen aanbevelen?

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
  • 0

Er is zeer veel interessante literatuur te vinden over budgetteren.

Zelf vind ik de boeken van André de Waal erg goed.

 

Maar er zijn uiteraard meer goede boeken zoals:

 

Van Basis tot Budget; A van Sluijs

Van Budgetteren naar sturen; A. de Waal

Handbook of Budgeting; Sweeny & Rachlin (Engels)

Accounting for decision making and control; Zimmerman(Engels)

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.