Hallo allemaal,

Ik probeerde daarnet in te loggen om mijn omzetbelasting en inkomstenbelasting in te gaan vullen op www.belastingdienst.nl.

Ik logde in met mijn wachtwoord, gebruikersnaam. Dat ging goed. Maar op mijn persoonlijke pagina staat het volgende:

"Overzicht aangiften en opgaven:

Er zijn voor u op dit moment geen aangiften of opgaven beschikbaar."

Terwijl ik voor 31 maart/1 april toch echt mijn inkomstenbelasting en omzetbelastingformulieren moet invullen!

Ik ben dit jaar voor het eerst ondernemer en dit is ook de eerste keer dat ik dit doe. Kan dit er mee te maken hebben?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5207-online-belastingaangifte/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0
Gast Jacobien

Hallo allemaal,

Ik probeerde daarnet in te loggen om mijn omzetbelasting en inkomstenbelasting in te gaan vullen op www.belastingdienst.nl.

Ik logde in met mijn wachtwoord, gebruikersnaam. Dat ging goed. Maar op mijn persoonlijke pagina staat het volgende:

"Overzicht aangiften en opgaven:

Er zijn voor u op dit moment geen aangiften of opgaven beschikbaar."

Terwijl ik voor 31 maart/1 april toch echt mijn inkomstenbelasting en omzetbelastingformulieren moet invullen!

Ik ben dit jaar voor het eerst ondernemer en dit is ook de eerste keer dat ik dit doe. Kan dit er mee te maken hebben?

Ik snap iets niet. Als dit je eerste jaar als ondernemer is, kun je geen aangifte IB doen. Dat gaat immers altijd over het voorgaande jaar.

Dus nu moet men aangifte doen over 2004.

M.b.t. de aangifte OB. Dat gaat meestal per kwartaal. Maart is nog niet voorbij, dus je kunt over het 1e kwartaal nog geen aangifte doen.

• 0

Bovenstaande klopt inderdaad, de aangifte voor de IB (als ondernemer) is over 2004 en dus voor jou nog niet van toepassing. Maar als het goed is moet je als particulier ook IB aangeven over 2004, alleen is dat niet (verplicht) electronisch... wel voor 1 april trouwens, dus als je dat nog niet gedaan hebt zou ik voort gaan maken!

De uitnodiging om je OB over Q1 aan te geven zou nu zo'n beetje op de mat moeten vallen.. online aangeven en betalen met de aangehechte acceptgiro (tja).

• 0

Mijn vraag is vergelijkbaar, echter iets anders van aard. Ik ben wel vorig jaar begonnen, en ik heb er voor gekozen om mijn BTW voor het eerste "jaar" in één keer te betalen. Ik heb ook een uitnodiging gekregen tot online aangifte. Gisteren mijn IB ingevuld, ging allemaal goed. Echter, mijn OB, die ik nog niet had ingevuld maar wel een keer bekeken, komt niet meer in de lijst voor. ???

Nu zag ik in mijn zoektocht ergens een waarschuwing dat de aangifte OB in één keer, zonder onderbrekingen online ingevuld diende te worden... Daar zal het wel fout gegaan zijn... Maar nu? Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Want de belasting bellen is tegenwoordig zo goed als zinloos...

Bij voorbaat dank! :D

• 0

Wat vreemd, normaalgesproken veranderd zo'n ding alleen van status als je hem invult - de ingevulde aangiftes blijven gewoon zichtbaar dus.

Het zou kunnen dat de belastingdienst hem heeft ingetrokken omdat je hebt aangegeven 1 jaar tegelijk te willen aangeven, maar dat kun je er zo ook niet aan zien... misschien kun je ze per mail bereiken?

• 0

Ik ben in 2004 begonnen. Ik heb er toen voor gekozen mijn Omzetbelasting jaarlijks in te vullen en niet per kwartaal. Ik moet dus over 2004 mijn OB voor 31 maart/1 april invullen op belastingdienst.nl. Dit gaat dus echter niet, want ik krijg de al eerder genoemde melding. Ik heb namelijk begrepen dat dit wel verplicht digitaal moet?!

Even voor de duidelijkheid: ik kan mijn Inkomstenbelsating dus gewoon nog 'met de hand' invullen? Dit hoeft nog niet per se digitaal via internet?

Alvast bedankt.

• 0

OB voor 2004 mag ook nog op papier, pas vanaf kwartaal 1 2005 moet het digitaal. Als je een formulier hebt gekregen voor de OB 2004 zou ik dat gewoon gebruiken. Voor jou geld dus dat je de OB voor geheel 2005 digitaal moet doen, je hebt nog even de tijd ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar